عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نجوا خبر:

«دومینوی گرانی» زندگی مردم را زمین زده/ سقوط ارزش پول ملی تا کی؟!

«دومینوی گرانی» زندگی مردم را زمین زده/ سقوط ارزش پول ملی تا کی؟!
سیدکاظم موسوی گفت: سؤال از دولت این است که قیمت‌ها باید تا کجا سر به فلک بکشد و سقف این تورم و گرانی کجاست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش روز افزون ارزش پول ملی و ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها به خبرنگار نجوا خبر گفت: در نتیجه روند توقف ناپذیر بی‌ارزش شدن پول ملی، کشور در بازارهای جهانی تحقیر می‌شود.

سیدکاظم موسوی گفت: من هرگز نمی‌گویم که با استیضاح یک وزیر وضعیت اقتصادی کشور درست می‌شود، بلکه تاکید من بر این است که تدابیرشان را بالا ببرند تا مردم بیش از این در مضیقه معیشتی و اجتماعی نباشند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بازار ارز مدیریت نمی‌شود گفت: درست است که ارز کشور صاحب ندارد، اما جای تأسف دارد که ارزش پول ملی از دست رفته و هر لحظه پول ملی بی‌ارزش‌تر می‌شود.

نماینده اردبیل در ادامه گفت: وقتی بازار جهانی به سقوط وحشتناک پول ملی ایران نگاه می‌کند و می‌بیند که هیچ اقدام موثر و درستی برای کنترل و مدیریت بازار ارز صورت نمی‌گیرد، پی به ضعف مدیریت کشور می‌برد و در تعاملات خود با ایران موانع بزرگی را پیش رو قرار می‌دهد.

وی با ابراز تأسف از اینکه یکباره پراید ۳۰ میلیون تومانی به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است گفت: وقتی برای گران کردن هر کالایی، گران شدن دلار را ملاک قرار می‌دهند، یعنی ریال و ارزش پول ملی تأثیرات مخرب بسیار داشته است.

موسوی با تاکید بر اینکه در شرایط بی‌ثباتی اقتصاد، حساب و کتاب برای همه به هم می‌خورد گفت: فردی که می‌خواهد اقلامی را برای زندگی خود فراهم کند یا قصد دارد برای دختر خود جهیزیه تهیه کند یا پسری قصد دارد برای تشکیل خانواده اقدام کند، در این شرایط بی‌ثباتی چگونه می‌تواند به یک لحظه دیگر امیدوار باشد؟

وی با انتقاد از این که دولت تورم را ۴۰ درصد اعلام کرده گفت: در شرایطی که قیمت بسیاری از کالاها دو تا پنج برابر شده، چگونه میتوان به آمارهای دولت اعتماد کرد و این اعداد و ارقام را باور کرد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با طرح این سؤال که چرا باید در مملکت قیمت‌ها به صورت حبابی رشد وحشتناکی داشته باشد گفت: سؤال از دولت این است که قیمت‌ها باید تا کجا سر به فلک بکشد و سقف این تورم و گرانی کجاست؟ مگر دولت تیم اقتصادی ندارد؟ مگر در کابینه سیزدهم وزیر اقتصاد و صنعت وجود ندارد؟ چرا هیچ اقدامی برای مدیریت قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد؟

موسوی با انتقاد از اینکه در زمینه محصولات کشاورزی هم مشکل داریم گفت: کشاورزان هم با مشکلات روبه‌رو هستند و چنانچه کود و لوازم کشاورزی با قیمت مناسب به آن‌ها داده نشود، نه تنها کشاورزان بلکه کشاورزی نابود می‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی بخش تأثیرگذاری در اقتصاد کشور محسوب می‌شود و با این روند مدیریت، نگران این هستیم که کشاورزی، کشاورزان و روستا و روستایی از بین برود.

نماینده اردبیل بر ردگیری اتفاقات بازار ارز تاکید کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت اصرار دارد که به اندازه کافی در بازار، ارز تزریق می‌کند، اما مشکل اصلی اینجاست که معلوم نیست این ارزها کجا هزینه می‌شود. در این شرایط چطور می‌توانیم به بهبود وضعیت اقتصاد و آینده بازارها امید ببندیم؟!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15703

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.