نماینده خوی در گفتگو با نجوا خبر:

صداوسیما انبارهای پُرِ هلال احمر را نشان می‌دهد اما مردم خوی به یک پتو یا چادر محتاجند!/ پیامک‌های جعلیِ سودجویان/ باید به سرعت امدادرسانی شود

صداوسیما انبارهای پُرِ هلال احمر را نشان می‌دهد اما مردم خوی به یک پتو یا چادر محتاجند!/ پیامک‌های جعلیِ سودجویان/ باید به سرعت امدادرسانی شود
عادل نجف زاده گفت: دپو شدن کالاها در انبارهای هلال احمر، دردی از مردم زلزله زده درمان نمی‌کند.

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به کلاهبرداری از زلزله خوی به خبرنگار نجوا خبر گفت: در شرایطی که مردم خوی از سرمای ۷ درجه زیر صفر آن هم در سخت ترین شرایط ممکن رنج می‌برند، عده‌ای به نام مردم زلزله زده، هدایای مردمی را از آن خود می‌کنند.

عادل نجف زاده با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای سودجو به دنبال سوءاستفاده از زلزله خوی هستند گفت: متأسفانه شماره حساب های جعلی ارائه می‌شود و چنین تبلیغ می‌کنند که قرار است هدایای نقدی مردمی را جمع آوری کنند و به دست زلزله‌زدگان برسانند.

وی با اشاره به پیامکهای هشدار آمیزی که در جهت آگاهی رسانی مردم ارسال می‌شود گفت: خوشبختانه دستگاه‌های انتظامی تسلط لازم را در این زمینه دارند و به موقع با ارسال پیامکهای هشدار آمیز، مردم را نسبت به وجود کلاهبرداران آگاهی می‌دهند.

وی با اعلام اینکه امروزه یک پتو، اجاق برقی یا معمولی‌ترین وسایل گرمایشی می‌تواند جان یک انسان یا خانواده زلزله زده را نجات دهد گفت: نمی‌دانم چه لقبی به افرادی بدهم که کمک های مردمی برای زلزله زدگان را تصاحب می‌کنند، اما بی شک این افراد جایگاهی در بین انسانها و انسانیت ندارند.

نجف زاده با ابراز تأسف از ضعف کمک رسانی به زلزله زدگان و مدیریت شرایط بحرانی گفت: باید بپذیریم که زیرساخت های مدیریت بحران بسیار ضعیف است. متأسفانه از قبل شرایط را برای چنین روزهای بحرانی مهیا نکرده‌ایم. به دلیل آنکه هنوز سیستمی وجود ندارد که در شرایط بحران به مردم اعتمادبخشی شود که کمک‌های مردمی خود را به چه حسابی واریز کنند یا در اختیار چه دستگاهی قرار دهند، فرصت طلبان یکه تازی می‌کنند.

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی خواستار اعتمادسازی در شرایط بحرانی بین مردم، سمن‌ها و دستگاه‌های دولتی شد و گفت: متأسفانه مردم به دستگاه‌های دولتی اعتماد لازم را ندارند یا از کارکرد آنان بی‌خبر هستند و باورشان بر این است که اگر کسی پادرمیانی کرده، می‌تواند معتمد باشد، به همین دلیل بدون بررسی و به سادگی کمک‌هایشان را به آنها می‌دهند. مردم باید بدانند و مطمئن شوند که کمک‌هایشان به دست زلزله زدگان و آسیب دیدگان می‌رسد.

نجف زاده با تاکید بر اینکه دستگاه متولی کمک رسان به زلزله زدگان، سازمان هلال احمر است گفت: باید انتقال کمک‌های مردمی به زلزله زدگان با جدیت و فوریت صورت بگیرد.

وی با اشاره به گزارشهایی که در صداوسیما از انبارهای کمک های مردمی هلال احمر پخش می‌شود گفت: در شرایطی انبارهای هلال احمر پر از کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان است که حتی یک پتو یا چادر برای زلزله زدگان خوی اهمیت دارد و گاهاً به دست‌شان نمی‌رسد.

نماینده خوی از مسئولان هلال احمر خواست کمکهای جمع آوری شده را به سرعت به دست زلزله زدگان برسانند و گفت: باید هدایا و کمکهای مردمی به صورت مطلوب تقسیم شود و نظام‌مند به سرعت در اختیار مردم زلزله‌زده قرار گیرد.

نجف زاده با تاکید بر اینکه دپو شدن کالاها در انبارهای هلال احمر، دردی از مردم زلزله زده درمان نمی‌کند گفت: سرعت مهم است؛ هلال احمر نباید کالاها را آنقدر جمع آوری کند که یک کامیون بشود، بلکه بایستی در اندازه‌های کمتر با وسایل نقلیه سبک‌تر بدست زلزله زدگان رسانده شود.

وی از مردم خواست در این شرایط به هر پیامی اعتماد نکنند و گفت: سازمان هلال احمر مطمئن ترین نهاد برای انتقال کمک‌های مردمی به زلزله زدگان است و شهروندان بهتر است کمکهای خود را از این طریق به دست مردم خوی برسانند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15997

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب