پول‌های بلوکه شده امروز در اختیار ایران قرار می‌گیرد/ اعلام جزئیات تبادل زندانیان

پول‌های بلوکه شده امروز در اختیار ایران قرار می‌گیرد/ اعلام جزئیات تبادل زندانیان
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آزادسازی دارایی‌های ایران از انگلیس پس از چندسال توفیق بزرگی بود. بر اثر اقدامات ظالمانه آمریکا و فشارهایی که به برخی شرکای ایران وارد کرده بود برخی اموال ما در کره‌جنوبی مسدود شد و امروز دیگر به طور کامل این اموال در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

به گزارش نجواخبر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص نگاه متقاوت سیاست خارجی دولت سیزدهم و آزادسازی دارایی های ایران بدون شروط غربی‌ها، اظهارداشت: استیفای حقوق ملت وظیفه همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است و دولت‌ها طبیعتا برای احقاق حقوق ملت ایران روش‌های خاص خودشان را دنبال کردند.

وی گفت: دولت سیزدهم هم موضوع استفیای حقوق ملت را در عرصه‌های مختلف از جمله آزادی سازی اموال مسدود شده ایران در کشورهای مختلف را دنبال کرد و به نتایج خوبی تا به امروز منتهی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: آزادسازی دارایی‌های ایران از انگلیس پس از چندسال توفیق بزرگی بود. بر اثر اقدامات ظالمانه آمریکا و فشارهایی که به برخی شرکای ایران وارد کرده بود برخی اموال ما در کره‌جنوبی مسدود شد و امروز دیگر به طور کامل این اموال در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

کنعانی افزود: این دولت هم بر اساس تعهدی که به ملت دارد این موضوع را دنبال کرده و خواهد کرد. جدیت و هم افزایی خوبی در این موضوع میان دستگاه‌های کشور وجود دارد.

آزادی پنج زندانی ایرانی در آمریکا

وی در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا هم افزود: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته و امیدواریم که امروز شاهد وصول دارایی‌های خود از کره جنوبی باشیم.

وی گفت: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و ۵ زندانی شهروند ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می‌شوند. البته ۲ نفر از این تعداد به ایران باز خواهند گشت و یک نفر هم به کشور ثالثی نزد خانواده‌ خود می‌رود و ۲نفر دیگر هم اظهار تمایل کردند که در آمریکا همچنان حضور داشته باشند و متقابلا ۵ زندانی هم به آمریکا تحویل داده خواهد شد.

پیگیری خنثی‌سازی تحریم‌ها به موازات رفع تحریم‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهارداشت: شب گذشته رئیس‌جمهور و هیئت همراه عازم نیویورک شدند و این نشست فرصت خوبی برای گفت‌وگوهای میان ما با اعضای شرکت کننده در سطوح مختلف است. رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی دیدارهایی با همتایان خود از کشورهای مختلف انجام خواهد داد و در برخی برنامه‌های جانبی هم حضور خواهند داشت.

کنعانی گفت: ایران در ارتباط با استیفای حقوق ملت به مسیرهای دیپلماتیک پایبند است و برای گفت‌وگو جهت بازگشت مسؤولانه همه طرف‌ها به برجام محدودیتی ندارد و این مسیر را دنبال کرده و خواهیم کرد.

وی افزود: چناچه در مسیر دیپلماتیک روزنه‌ای برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام باشد از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: علاوه بر این نیز، کماکان خنثی سازی تحریم‌ها را با جدیت و به موازات مسیر رفع تحریم‌ها ادامه خواهیم داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161011

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب