سخنگوی دولت به سه رسانه تبریک گفت/ برای سرکوب حقیقت دست و پا نزنید!

سخنگوی دولت به سه رسانه تبریک گفت/ برای سرکوب حقیقت دست و پا نزنید!
سخنگوی دولت ضمن تبریک به خبرگزاری فارس، تسنیم و پرس تی وی برای انعکاس صدای حقیقت گفت: تحریم رسانه های ایرانی دست و پا زدن تکراری از سوی غرب برای سرکوب حقیقت است که به روشنی سیاست های دوگانه آمریکا را مشخص می کند.

به گزارش نجواخبر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه گفت: ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی است؛ یاد و خاطره همه شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در هفته جاری دومین سفر ریاست محترم جمهوری به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت. همچنین روز گذشته بسته شدن دو پرونده مهم در عرصه سیاست خارجی یعنی آزادی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی و آزادی شهروندان به ناحق محبوس شده در آمریکا را شاهد بودیم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در روزهای گذشته همچنین شاهد برگزاری دو رویداد مهم زیارتی اربعین و ایام شهادت امام رضا (علیه السلام) بودیم که حدود ۹ میلیون از هم‌وطنان ما در این مراسمات حضور پیدا کردند. زیارت قبول می‌گوییم به تمامی زائران و تشکر و خداقوت به همه دست اندرکاران عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو، ۵۴«کاروانسرای ایرانی» به‌عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

وی افزود: استانداران ایلام و هرمزگان در هیئت دولت حاضر شدند و گزارش پیشرفت مصوبات سفرهای استانی را ارائه کردند و کمبودها مطرح شد و تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد.

سخنگوی دولت گفت: تقریبا همه دستگاه‌ها حساب های اصلی و فرعی خود را به حساب خزانه تبدیل کرده‌اند و کمتر از ۴۰ حساب فرعی و اصلی به حساب واحد خزانه وصل نشده‌اند.

وی افزود: تحریم رسانه های ایرانی دست و پا زدن تکراری از سوی غرب برای سرکوب حقیقت است که به روشنی سیاست های دوگانه آمریکا را مشخص می‌کند از یک سو از رسانه های حامی تروریست حمایت می‌کنند ولی در مقابل رسانه مستقلی که صدای مخالف او دارد را نمی‌توانند تحمل کنند این مسئله هم اتفاق تازه‌ای نیست و پیش از این نیز رخ داده بود.

بهادری جهرمی تاکید کرد: به فارس، تسنیم و پرس تی وی تبریک می‌گویم چرا که توانسته‌اند صدای حقیقت را منعکس کنند.

سخنگوی دولت در مورد برنامه ده ساله صنعت فضایی کشور تصریح کرد: بعد از حدود ده سال تعطیلی شورای عالی فضایی، شاهد برگزاری دو جلسه شورای عالی فضایی بودیم. برنامه ۱۰ ساله فضایی یکی از مهم‌ترین سندهای بالادستی حوزه فضایی کشورمان است که در دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به تصویب اعضا و تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسید.

وی افزود: مطابق این سند، جمهوری اسلامی ایران با اجرای این سند در منطقه سرآمد توسعه فناوری فضایی بومی خواهد شد و ما شاهد افزایش بهره‌وری شهروندان، کسب و کارها و دولت از خدمات و فناوری‌های فضاپایه به عنوان جزء جدایی ناپذیری از زیست امروز در جهان، خواهیم بود. این سند حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود که در مهم‌ترین بخش، ایران در پایان این برنامه یعنی در سال ۱۴۱۰ به قطب منطقه‌ای ارائه خدمات فضایی به ویژه در حوزه ارائه خدمات پرتاب تبدیل خواهد شد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در این زمینه پایگاه فضایی چابهار که هم‌اکنون با مدیریت سازمان فضایی ایران در حال ساخت است، به پایگاهی برای انجام پرتاب‌های بین‌المللی تبدیل می‌شود. در حوزه‌های مختلف دیگر از جمله طراحی و ساخت انواع ماهواره‌های مخابراتی، سنجشی و راداری نیز، برنامه‌های مفصلی در این برنامه دیده شده که نشأت گرفته از توانمندی‌های کشور در حوزه دانش فضایی و زیرساخت‌های موجود در کشور است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی نیز در این برنامه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و نقش‌های مختلفی در سرتاسر این برنامه برای آنها در نظر گرفته شده است، بطوری که هر جایی که توانمندی لازم در شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های توسعه فناوری و یا ارائه خدمات وجود دارد. دولت و شخص رئیس‌جمهور پیگیر اجرای این برنامه هستند و سازمان فضایی ایران نیز با قوت در حال پیشبرد اهداف این برنامه است.

سخنگوی دولت در مورد منابع مالی آزاد شده در روزهای اخیر گفت: دو پرونده باز دیگر در حوزه سیات خارجی بسته شد، البته این اتفاق می‌توانست یکسال پیش رخ دهد و در اغتشاشات سال گذشته نقش آفرینی نمی‌کردند.

وی افزود: این منابع امروز قابلیت بهره برداری از سوی بانک مرکزی ما دارند. هزینه جابه‌جایی پول، از سوی ایران پرداخت نشده است از سوی طرف ثالث پرداخت شده است.منابعی که دیروز آزاد شدند حتی در زمان اجرای برجام امکان دسترسی به آن وجود نداشت (براساس اسناد) که این مسئله موفقیت بسیار چشمگیر است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161047

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.