تاثیر اخبار سیاسی بر بازار ارز+ تمام پیش بینی ها

تاثیر اخبار سیاسی بر بازار ارز+ تمام پیش بینی ها
قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز 3وم مهرماه 1402 تقریبا رنج شد. در شرایط کنونی به نظر می رسد که معامله گران در انتظار اخبار دقیق‌تر و کامل‌تری هستند که تکلیف بازار ارز را روشن‌تر کند.

به گزارش نجواخبر، دلار در معاملات نقدی عصر دیروز در حول‌وحوش 49 هزار و 300 تومان تا 49 هزار و 500 تومان به فروش رسید.

معامله‌گران می‌گویند معاملات دلار تهران در کانال ۴۹ هزار تومان زندانی شده است، پس از تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا هنوز خبرهای مثبت جدیدی از سفر رئیس‌جمهور وهیئت همراهش به نیویورک گزارش نشده است؛ ولی معامله‌گران در شمارش معکوس موعد بی‌غروب منتظر اخبار دقیق‌تر و کامل‌تری هستند که تکلیف بازار ارز را روشن‌تر کند. یکی از خبرهایی که روز قبل دست‌به‌دست شد، صحبت‌های وزیر خارجه امارات در صحن مجمع‌عمومی سازمان ملل بود.

او اعلام کرد که امارات از ایران بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه به دیوان عالی بین‌المللی شکایت خواهد کرد. به نظر می‌رسد برخی تحولات دیپلماتیک در منطقه از جمله گرم‌تر شدن روابط این کشور با چین و روسیه در این اقدام بی‌تأثیر نباشد.

از آنجایی‌که امارات مرکز ری اکسپورت کالاهای منطقه است و در تأمین کالاهای وارداتی نقش قابل توجهی ایفا می‌کند، درصورتی‌که این اختلافات بر واحد پول این کشور اثر بگذارد می‌تواند قیمت دلار را از جانب درهم تحت‌تأثیر قرار دهد.

عده‌ای از فعالان اقتصادی معتقدند دلار تهران تا زمانی که بالای کانال ۴۹ هزارتومانی قرار دارد همچنان مسیر بلندمدت آن صعودی در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا در بازه هفتگی همچنان در بالای حمایت ابر کومو قرار دارد. در بررسی تایم فریم روزانه دلار تهران مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را پیشرو دارد که مقاومت خط آبی تنکانسن ایچی کومو محسوب می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161201

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب