آمار اهدای خون در بهار و تابستان افزایش یافت

آمار اهدای خون در بهار و تابستان افزایش یافت
سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۴۲ نفر در بازه زمانی بهار و تابستان ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان بیش از دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش نجوا خبر، بشیر حاجی بیگی گفت: استان لرستان با بیش از 35 درصد، استان خراسان شمالی با نزدیک به 17 درصد و استان چهار محال و بختیاری با نزدیک به 13 درصد، بالاترین رشد آمار اهدای خون را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: استان سمنان نیز با ثبت نزدیک به 68 درصد اهدای مستمر از آمار کل اهدای خون، از این حیث پیشتاز دیگر استان های کشور بوده است و استان یزد با نزدیک به 64 درصد، استان گلستان با بیش از 61 درصد و استان قم با بیش از 60 درصد، بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده‌اند، حال آنکه طی این شش ماه شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از 53 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی افزایش یافته است.

دکتر حاجی بیگی همچنین شبکه ملی خون رسانی را طی این بازه زمانی بسیار فعال توصیف کرد و گفت: میزان 104 هزار و 845 واحد خون در این شبکه ملی برای برقراری توازن میزان تولید و مصرف خون در استان های کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شاخص بیش از 4 درصدی اهدای بانوان در کشور طی 6 ماهه اول سال گفت: طی 6 ماهه اول سال جاری، استان لرستان در شاخص اهدای بانوان نزدیک به 9 درصد از سهم کل اهدای خون را ثبت کرده و از سایر استانها موفق تر بوده است که پس از آن، استان خراسان شمالی با شاخصی نزدیک به 8 درصد و استان خراسان جنوبی با شاخصی نزدیک به 7 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تقدیر از همه هموطنانی که اهدا کننده خون یا مروج آن هستند، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال که شاهد تغییرات جوی و همچنین بیماری های فصلی و برودت هوا هستیم، همچون همیشه امیدواریم برنامه منظم اهدای خون هموطنان، پشتیبان محکمی برای بیماران نیازمند به خون باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161313

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب