سخنگوی کمیسیون کشاورزی:

چرا مطالبات گندمکاران دیر پرداخت می‌شود؟

چرا مطالبات گندمکاران دیر پرداخت می‌شود؟
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: دولت و مسئولین این اراده را دارند تا مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پرداخت شود و فشار به وجود آمده برداشته شود.

به گزارش نجواخبر، علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران مدت‌ها است که از سوی کشاورزان، اعضای کمیسیون کشاورزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری و مطرح می‌شود و از سوی دیگر رئیس و نایب رئیس دوم مجلس در مباحث مطرح شده خود بر لزوم پرداخت هرچه سریع تر آن تاکید داشتند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مسئولین اعلام کرده‌اند که تا دهم مهرماه مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود، افزود: دولت و مسئولین این اراده را دارند تا مطالبات گندمکاران در اسرع وقت پرداخت شود و فشار به وجود آمده برداشته شود.

وی افزود: متأسفانه در لایحه بودجه سال 1402 منابع کافی برای خرید تضمینی گندم پیش بینی نشده بود زیرا قیمت خرید در لایحه 11 هزار و 500 و میزان خرید 8 میلیون و 500هزار تن لحاظ شده است و پس از چند ماه قیمت گندم به 15 هزار تومان افزایش پیدا کرد و میزان خرید تضمینی نیز به 10 میلیون 500 هزار تن رسید که 2 و نیم میلیون تن بیش از پیش بینی اولیه خرید انجام و بر این اساس منابع پیش بینی شده برای خرید تضمینی گندم با ناترازی مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد در حال پیگیری امورات برای پرداخت مطالبات گندمکاران تا چند روز آینده هستند، گفت: امیدواریم در سال های آینده با مشکل تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران مواجه نباشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161315

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.