ورود اتوبوس‌های نو به پایتخت/ معضل ترافیک کسالت آور شده

ورود اتوبوس‌های نو به پایتخت/ معضل ترافیک کسالت آور شده
رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اینکه بتوانیم معضل ترافیک که قدیمی، تکراری و کسالت آور شده را مدیریت کنیم راهی جز تأمین لجستیک و مدیریت درست برای انجام کارهای عملیاتی، شجاعانه، مدیرانه و متحولانه نداریم.

به گزارش نجوا خبر، جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه امرور شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از اتوبوس‌ها و واگن های مترو در روز گذشته، افزود: بر کسی پوشیده نیست که مهم‌ترین معضل تهران مشکلات شهری و آمد و شدها، ترافیک معابر، آلودگی هوا و نبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناسب است.

وی ادامه داد: همانطور که شهردار تهران اعلام کرد وضعیت ما در حوزه حمل‌ونقل عمومی به هیچ عنوان خوب و قابل قبول نیست، برای حل عقب ماندگی‌های موجود باید اقدامات بزرگ و جسورانه برای حمل‌ونقل شهر انجام شود و از اینکه تعدادی اتوبوس روز گذشته وارد ناوگان شدند و تعدادی از اتوبوس های گذشته نیز تعمیر شدند خشنودیم زیرا این اقدامات می‌تواند تصویری بسازد که نشان دهنده مسیر درست باشد و در این مسیر باید گام های بلندتری برداشته شود.

تشکری هاشمی گفت: باید توجه داشته باشیم که حدود ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد و با چند صد دستگاه اتوبوس مشکل پایتخت حل نمی‌شود و از این رو تا رسیدن به مقصد باید اقدامات بسیاری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقداماتی که باید برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام شود، اظهار کرد: یک بخش لجستیک است یعنی باید تعمیر ناوگان، خرید اتوبوس‌های نو، به روزرسانی و خرید واگن های جدید انجام شود و وقتی شهروندان را به حمل‌ونقل عمومی تشویق می‌کنیم آنها باید اطمینان داشته باشند که بعد از دقایقی اتوبوس برای جابه‌جایی آنها وارد ایستگاه‌ می‌شود، مسیری مشخص برای اتوبوس وجود دارد که آنها را در ترافیک شهری نمی‌گذارد و زمان سفرشان به حداقل می‌رسد و همچنین باید امکانات رفاهی داخل اتوبوس به گونه‌ای باشد که وقتی مسافر سوار آن می‌شود احساس تحقیر نکند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت مدیریت درست ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: علاوه بر بحث لجستیکی مدیریت ناوگان هم جدی است. گاهی مشاهده می‌شود که چندین دستگاه اتوبوس پشت سرهم درحال حرکت هستند و سپس با یک فاصله طولانی گروه بعدی اتوبوس‌ها به ایستگاه می‌رسند که این موضوع دیگر ارتباطی به تعداد اتوبوس‌ها ندارد بلکه به نظم و مدیریت خوب باز می‌گردد.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم معضل ترافیک که قدیمی، تکراری و کسالت آور شده را مدیریت کنیم راهی جز تأمین لجستیک و مدیریت درست برای انجام کارهای عملیاتی، شجاعانه، مدیرانه و متحولانه نداریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161324

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب