سکه بخریم یا نه؟

سکه بخریم یا نه؟
قیمت سکه امامی روز گذشته با 27 میلیون و 100 هزار تومان به کار خود پایان داد و در معاملات پشت خطی هم کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید و فروش سکه قرار بگیرد.

به گزارش نجواخبر، روز گذشته در بازار سکه هر قطعه سکه امامی با ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان روانه بازار شد اما در واپسین ساعات معاملات نقدی با ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز شنبه ۱۰۰هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.در معاملات پشت خطی یکشنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید و فروش سکه قرار بگیرد و فلز گران بهای داخلی نسبت به روز یکشنبه رنج بود.

دسته‌ای از فعالان بازار می‌گویند کمترین قیمت سکه در سال 1402 حوالی 26 میلیون و 700 هزار تومان است و چون بازار نزدیک کف مهم است فروش ندارد. عده‌ای از معامله‌گران باور دارند دلیل اصلی کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از ثبات نسبی قیمت دلار در سنگر ۴۹ هزار تومان بوده است. به عقیده آنها سنگرگیری بازیگران ارزی در این مرز، باعث شده که سطح احتیاط در بازار سکه بیشتر شود و برخی از خریداران سکه چند وقتی خانه‌نشین شوند.

برخی هم عقیده دارند در شرایطی که قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۴۰۰‌تومان تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان‌در نوسان است، این قیمت اونس طلاست که لیدر بازار سکه شده و به سکه‌بازان خط‌دهی می‌کند.

به باور تکنیکالیست‌ها، قیمت طلا جهانی درحال‌حاضر در مرز مقاومتی ۱۹۵۰ دلار قرار دارد. در صورتی که طلا بالای آن تثبیت دهد، ممکن است سطح تقاضا برای خرید سکه امامی تأثیر ملموسی بپذیرد.

با‌این‌حال، اگر فلز گران بهای جهانی نتواند از سطح ۱۹۵۰ عبور کند، ممکن است در برگشت با شکست سطح ۱۹۴۲ تا حوالی ۱۹۳۸ و ۱۹۲۵ دلار کاهش یابد. این امر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش تقاضا برای سکه امامی شود.

به عقیده آنها در شرایط کنونی مهم‌ترین مرز حمایتی برای سکه امامی محدوده ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که در صورتی که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی آن به سمت کانال ۲۶ میلیون تومان وجود دارد.

از سوی دیگر سکه بازان در صورتی که نرخ دلار صعودی شود این امر می‌تواند اثر کاهشی قیمت طلا روی سکه را تا حدودی کمرنگ کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161346

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.