جدیدترین قیمت نوبرانه‌های پاییزی در بازار

جدیدترین قیمت نوبرانه‌های پاییزی در بازار
نگاهی به قیمت انواع میوه‌های پاییزی نشان می‌دهد نه‌تنها انار و نارنگی، بلکه خرمالو نیز به نسبت لطافت زیاد و ماندگاری پایین، قیمت نسبتا مناسبی در مغازه‌ها دارند.

به گزارش نجواخبر، در دومین هفته پاییز و در حالی که هنوز چشم بازار میوه به دیدن پرتقال روشن نشده، دیگر میوه‌های پاییزی کم کم از نوبرانگی فاصله می‌گیرند و به عرضه انبوه نزدیک می‌شوند. نارنگی و انار و لیمو شیرین و خرمالو، حالا در تمام میوه‌فروشی‌ها دیده می‌شوند و فقط جای پرتقال خالی است که این میوه هم تا هفته های آینده به بازار می‌رسد.

اما نکته‌ای که این روزها در بازار میوه جلب توجه می‌کند قیمت نسبتا مناسب نوبرانه‌های پاییزی است. گرچه قیمت میوه‌های نیمه دوم سال به دلیل ماندگاری بالا و تأمین نیاز پایتخت از استان‌های نزدیک‌تر، به طور معمول پایین‌تر از میوه‌های تابستانه است اما نگاهی به قیمت انواع میوه‌های پاییزی نشان می‌دهد نه‌تنها انار و نارنگی، بلکه خرمالو نیز به نسبت لطافت زیاد و ماندگاری پایین، قیمت نسبتا مناسبی در مغازه‌ها دارند.
کدام میوه چند است؟

در میدان اصلی تهران نارنگی ممتاز ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و کف قیمت این میوه هم ۱۵ هزار تومان است. در میادین محلی تهران هم این محصول با قیمت ۱۵ هزار تومان در حال عرضه است و در مغازه‌های میوه فروشی بین ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان قیمت خورده است.

لیمو شیرین هم در میدان اصلی حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ هزار تومان قیمت دارد و در نرخنامه میادین محلی هم ۲۰ هزار تومان قیمت خورده اما در مغازه‌ها هم بیشتر از ۴۰ هزار تومان قیمت ندارد. خرمالو در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد اما در میوه‌فروشی‌های سطح شهر بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان قیمت دارد و گرانقیمت‌ترین میوه پاییزی محسوب می‌شود.

با این حال قیمت این محصول در مقایسه با بسیاری از میوه‌های فصل تابستان پایین‌تر است و با توزیع انبوه ارزان‌تر هم می‌شود. انار در نرخنامه میدان اصلی بهمن بین ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان قیمت خورده و در میادین محلی هم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد اما در مغازه‌ها تا کیلویی ۵۰ هزار تومان هم پیدا می‌شود.
رشد دوبرابری تولید

به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل قیمت نسبتا مناسب میوه‌ افزایش تولید باشد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور، اوایل هفته جاری از رشد دو برابری تولید محصولات باغی با توجه به شرایط اقلیمی مناسب خبر داد. مجتبی شادلو گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید در اکثر استان ها، پیش بینی می‌شود که تولید مرکبات و کیوی نسبت به سال قبل ۱.۵ تا ۲ برابر افزایش یابد که البته برای جمع بندی نهایی تا پایان فصل برداشت باید منتظر ماند.

به گفته شادلو بر اساس برآوردها، امسال بیش از ۵۰ درصد محصولات تولید در حوزه باغی باید صادر شود تا دچار مشکلات بازار و خسارت تولیدکنندگان نباشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161377

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب