بحث بر سر پاداش مدیران شرکت‌های دولتی/ بازگشت دوباره به کمیسیون تلفیق

بحث بر سر پاداش مدیران شرکت‌های دولتی/ بازگشت دوباره به کمیسیون تلفیق
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به تعیین چهارچوب پرداخت پاداش به اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان شرکت های دولتی را به منظور بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و بند ث ماده ۲۵ لایحه را مورد بررسی قرار دادند. پس از مخالفت نمایندگان با اصل و حذف این ماده، در نهایت برای بررسی مجدد این ماده به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

بر اساس بند «ث» ماده ۲۵ لایحه، چهارچوب پاداش قابل پرداخت به اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارکنان شرکت های دولتی، شرکت های مستلزم ذکر نام، شرکت های موضوع بند «الف» این ماده و شرکتهایی که دولت به نحوی در آنها سهام مدیریتی (کنترلی) دارد با رعایت قوانین و ضوابط قانون بودجه های سنواتی، توسط کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان اداری و استخدامی کشور و بالاترین مقام دستگاه اجرایی به صورت سالانه (قبل از تشکیل مجمع عمومی) تعیین و ابلاغ می‌گردد. مجامع عمومی شرکت‌ها مکلفند بر اساس این چهارچوب عمل نمایند.

تبصره- در صورت عدم تعیین چهارچوب موضوع این بند در موعد مقرر، مجمع عمومی شرکت های مذکور مجاز است بر اساس قوانین و مقررات جاری پاداش موضوع این بند را تعیین و پرداخت نماید.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بند الحاقی ماده ۲۵ لایحه با سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه در تضاد بوده و قابل طرح نیست.

در این بند الحاقی آمده بود که، در اجرای بند (3) سیاست های کلی برنامه هفتم، دولت مکلف است بودجه کلیه شرکت ها، بانک و بیمه‌هایی که به طور مستقیم یا با واسطه در آنها سهم دارد و همچنین صندوق های بازنشستگی و شرکت های وابسته به آنها و شرکت های مربوط به سهام عدالت را در بودجه سالانه کل کشور درج نماید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161417

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب