یک کارشناس طلا و سکه در گفتگو با نجوا خبر:

حبابِ ۳۰۰ هزار تومانی سکه/ طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

حبابِ ۳۰۰ هزار تومانی سکه/ طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟
قیمت طلا و سکه در حالی در معاملات شبانه دوشنبه بازهم در حال افزایش بود که یک کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است در زمان نوسانات و موج روانی در بازار بهتر است به بازار ورود نکنیم زیرا امکان اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش نجوا خبر؛ قیمت طلا و سکه از روز شنبه هفته جاری آسانسوری بالا می‌رود؛ به طوری که سکه امامی از سه کانال عبور کرده و از کانال ۲۷ میلیونی سر از کانال ۳۰ میلیونی درآورده است و این شتاب در افزایش قیمت تنها در سال گذشته تجربه شده بود.

قیمت سکه امامی در بازار پشت خطی به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید؛ در حالی که روز شنبه قیمت هر قطعه سکه امامی در حول‌وحوش ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

افزایش ۲ میلیونی سکه در یک روز

روز دوشنبه هم ‌زمان با جهش قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم شاهد جهش قیمت طلا و قیمت سکه امامی بود. قیمت طلا ۱۸ عیار روز دوشنبه تا ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت؛ اما در زمان تنظیم این خبر در حدود ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به یکشنبه ۹۵ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش را نشان می‌داد.

به نظر می‌رسد آنچه قیمت سکه و طلا در بازار تهران را این روزها غیر قابل کنترل کرده، رشد چشمگیر قیمت دلار به دلیل اتفاقات اخیر در نوار غزه است. یکی از دلایل اصلی صعود و رشد قیمت‌ها در بازار دلار و طلا و سکه ناشی از جنگ بین حماس و اسرائیل است. همین امر باعث شده سطح تقاضا در بازار افزایشی شود. اما آیا این افزایش قیمت‌ها ادامه دار است؟

رشد معنادار قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه شیب صعودی قیمت‌ها در بازار تندتر از همیشه است، به «نجوا خبر» گفت: شیب صعودی قیمت طلا و سکه در بازار بسیار عجیب است.

عبدالله محمدولی افزود: رفتار هیجانی معامله گران و فعالان بازار سکه و طلا موجب شده قیمت‌ها به صورت آسانسوری بالا برود.

اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نیست

این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به سؤال «نجوا خبر» مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت‌ها ادامه دار است، گفت: با جهش یکباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه و دلار احتمال اصلاح‌ شدن آن نیز دور از انتظار نیست و به نظر من، با توقف حملات میان حماس و اسرائیل، انتظارات افزایشی معامله گران مهار می‌شود و احتمالاً روند صعودی قیمت دلار و طلا و سکه هم متوقف می‌شود.

الان زمان مناسبی برای خرید سکه است؟

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: هرچند آینده بازار طلا و سکه را به دلیل وقوع اتفاقات غیرمنتظره نمی‌توان به طور دقیق پیش بینی کرد؛ اما بهتر است در زمان نوسانات وارد بازار نشویم زیرا همان قدر که امکان بالا رفتن و جهش قیمت‌ها وجود دارد امکان اصلاح نیز هست.

محمدولی ادامه داد: توصیه من همیشه این بوده که اگر کسی قصد خریداری طلا و سکه چه به عنوان تقاضای مصرفی و چه به عنوان تقاضای سرمایه‌گذاری دارد، با دید بلندمدت اقدام به خریداری کند زیرا در کوتاه مدت امکان ضرر و زیان وجود دارد.

موج روانی در بازار سکه و طلا

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: افزایش انتظارات بازار سکه و طلا را تا اطلاع ثانوی نمی‌توان فراموش کرد. بنابراین با موج روانی در بازار مواجه شده ایم. من معتقدم برای تحلیل دقیق بازار دلار و تأثیر آن بر بازار طلا و سکه باید فعلا منتظر آثار و تبعات و نتایج تحولات منطقه باشیم و مطمئنا از روز شنبه تاکنون هر اتفاقی در بازارها رخ داده به دلیل هیجانات و موج روانی بوده است.

محمدولی در پایان خاطرنشان کرد: حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بیشتر شد و در حال حاضر این حباب در بازارهای داخلی برای سکه تمام ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161486

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب