بالاخره تکلیف کنکور ۱۴۰۳ روشن شد!

بالاخره تکلیف کنکور ۱۴۰۳ روشن شد!
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هیچگونه تغییری در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش نجوا خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هیچگونه تغییری در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ را نخواهیم پذیرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص بررسی مصوبه رد شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اصلاح قانون کنکور، گفت: فرایند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچگونه تغییری در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ را نخواهیم پذیرفت.

عبدالرسول پورعباس در تشریح نشست فوق‌العاده امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: روال عادی مجلس پس از اینکه شورای نگهبان نسبت به مصوبات صحن علنی مجلس اظهارنظر می‌کند، این است که مصوبات برای تحلیل و بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود که نشست امروز به همین منظور در کمیسیون آموزش برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بر این اساس، اتفاقی که برای کنکور ۱۴۰۳ رخ می‌‎دهد همان است که قبلا در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده و هیچ گونه تغییری نخواهد داشت؛ داوطلبان ۱۴۰۳ بدانند که کنکور در ۲ نوبت اردیبهشت و تیرماه برگزار می‌شود و سوابق تحصیلی تأثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد ضمن اینکه آموزش و پرورش فرصت ترمیم معدل را در خردادماه گذاشته تا داوطلبان معدل خود را ترمیم کنند و امسال همچنین سوابق تحصیلی در پایه یازدهم و دهم سوابق در نظر گرفته خواهد شد.

پورعباس یادآور شد: مباحثی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس مطرح می‌شود، بحث‌های کارشناسی برای سال‌های بعدی بوده که ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد. فرایند برگزاری آزمون ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچ گونه تغییری را نخواهیم پذیرفت و بر همین روال کار را ادامه خواهیم داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161521

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب