عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نجوا خبر:

شرایط اقتصادی برای مردم قابل تحمل نیست/ لزوم افزایش حداقل دستمزد به اندازه‌ی تورم

شرایط اقتصادی برای مردم قابل تحمل نیست/ لزوم افزایش حداقل دستمزد به اندازه‌ی تورم
علی اصغر عنباستانی گفت: ملاک افزایش دستمزد، باید تورم باشد، بنابراین هر تورمی که دولت اعلام کرد، باید ملاک افزایش دستمزد قرار گیرد که محاسبه آن کار سختی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش دستمزد باید متناسب با تورم باشد، به خبرنگار نجوا خبر گفت: افزایش دستمزد کمتر از تورم، مصداق تضعیف معیشت حقوق بگیران و خالی ماندن سفره های مردم است.

علی اصغر عنابستانی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که تورم بیداد می‌کند، مردم به ویژه دهک های پایین جامعه امکان تحمل وضعیت را ندارند گفت: دو راهکار وجود دارد، اول اینکه دستمزد به اندازه تورم افزایش پیدا کند تا قدرت خرید حقوق بگیران حفظ شود و دوم اینکه قیمت‌ها به درستی مدیریت شود و تورم به اندازه‌ای کاهش یابد که مردم بتوانند با آنچه دریافت می‌کنند، کالاهای مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا کمیسیون تلفیق با افزایش حقوق ۲۰ درصدی موافقت کرده در حالی که تورم به اعتراف بانک مرکزی بالای ۴۰ درصد است گفت: دیدگاه‌های مختلفی در مجلس وجود دارد اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی به هیچ عنوان با افزایش ۲۰ درصدی موافق نیست زیرا با واقعیت‌ها همخوانی ندارد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامیدر ادامه گفت: این یک واقعیت اقتصادی است که هر چقدر دستمزد کمتر از تورم افزایش یابد، قدرت خرید مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان کاهش می‌یابد.

وی با انتقاد از سیاستهای اقتصادی، گرانی، تورم و ناتوانی دولت در کنترل این آشفته بازار گفت: قدرت خرید مردم در پنج سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده و سوءمدیریت در عرصه اقتصاد باعث شده تا مردم در بدترین شرایط به سر برند.

عنابستانی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی به مدیریتی جدی در عرصه اقتصاد نیاز داریم گفت: باید شرایط را به نوعی مدیریت کنیم که هم تورم را کنترل کنیم و هم دستمزد را متناسب با تورم کنترل شده، افزایش بدهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تمامی سالهای گذشته شاهد بوده‌ایم که افزایش دستمزد هیچ تأثیری بر زندگی کارگران و حقوق بگیران نداشته گفت: از یک سو حقوق را افزایش می‌دهند و از سوی دیگر بازار را رها می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که در همان ماه‌های اول سال، گرانی به اندازه‌ای بالا می‌رود که افزایش دستمزد را بی‌اثر می‌کند.

وی از نگاه مثبت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به افزایش دستمزد واقعی خبر داد و گفت: در کمیسیون اجتماعی اصرار بر این است که افزایش دستمزد متناسب با تورم و بسیار نزدیک به تورم باشد، زیرا در شرایط کنونی سفره های مردم به شدت خالی شده و توان تحمل این شرایط را ندارند.

عنابستانی در پاسخ به اینکه حداقل دستمزد باید چه مقدار باشد گفت: عدد اعلام نمی‌کنم زیرا حاشیه سازی صورت می‌گیرد، اما وقتی تاکید می‌کنم که ملاک افزایش دستمزد، باید تورم باشد، بنابراین هر تورمی که دولت اعلام کرد، باید ملاک افزایش دستمزد قرار گیرد که محاسبه آن کار سختی نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16153

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب