یک نماینده مجلس:

قیمت بنزین باید «منطقی» شود/ بدهی دولت به پالایشگاه‌ها 160 هزار میلیارد تومان است

قیمت بنزین باید «منطقی» شود/ بدهی دولت به پالایشگاه‌ها 160 هزار میلیارد تومان است
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر مصرف خودروهای تولیدی استاندارد شود، طی یک بازه زمانی ۷ تا ۸ ساله، مصرف بنزین کشور حدود یک سوم کاهش می‌یابد.

به گزارش نجواخبر، هادی بیگی نژاد درباره ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: سه موضوع موجب مصرف بیش از اندازه بنزین شده است؛ نخست خودروهای تولیدی است که مصرف بنزین آن‌ها بسیار است، دومین موضوع مربوط به هزینه است به این معناکه بنزین در کشور ما ارزان است و این دلیل موجب مصرف بی‌رویه شده است، دلیل سوم نیز قاچاق است و ریشه این موضوع نیز به قیمت برمی‌گردد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید برای این سه موضوع برنامه داشته باشیم، ادامه داد: البته این موضوع به معنای این نیست که گران‌سازی انجام دهیم اما باید فکری کنیم؛شاید مردم خودشان هم نمی‌دانند که ریشه بسیاری از تورم‌ها و مشکلات زیست محیطی و... ناترازی است، در واقع می‌گوییم گران نکنیم اما در واقع به مردم ضربه می‌زنیم.

وی با بیان اینکه قیمت بنزین باید منطقی شود تا هم مردم بتوانند استفاده کنند و هم برای پالایشگاه‌ها به صرفه باشد، در پاسخ به اینکه آیا این موضوع تورمی به جامعه تحمیل نمی‌کند؟ اضافه کرد: اتفاقا اکنون تورم به جامعه منتقل می‌شود زیرا این کاهش قیمت ناترازی ایجاد کرده و این ناترازی از طریق چاپ پول جبران می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: زمانی که نمی‌توانند پول پالایشگاه‌ها را پرداخت کنند، به آنها وام پرداخت می‌شود؛ درحال حاضر بدهی دولت به پالایشگاه‌ها 160 هزار میلیارد تومان است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: در صورتی که مصرف خودروهای تولیدی استاندارد شود، طی یک بازه 7 تا 8 ساله مصرف بنزین کشور حدود یک سوم کاهش می‌یابد و تحقق این مهم نیازمند اراده‌ای جدی است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161564

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب