رونالدو دومین رکورد علی دایی را هم شکست

رونالدو دومین رکورد علی دایی را هم شکست
زیر باران تند استادیوم دراگو، این کریستیانو رونالدو بود که دوباره تیم ملی پرتغال را به دندان کشید.

به گزارش نجواخبر، «من به دنبال رکورد نیستم، آنها من را تعقیب می‌کنند» مطمئنیم که بعد از خواندن این جمله چیزی در پس ذهن به شما می‌گوید، این یکی از جملات قصار کریستیانو رونالدوست. نمایش امشب رونالدو زمان مناسبی است برای درک این نکته که چرا کاپیتان تیم ملی پرتغال هرگز از گفتن این جمله خسته نمی‌شود.

ستاره تیم ملی پرتغال با دو گلی که دیشب در پیروزی ۳-۲ پرتغال مقابل اسلواکی به ثمر رساند، نه تنها به تیمش کمک کرد تا به مرحله نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴ (آلمان) صعود کند، بلکه پس از جشن تولد ۳۰ سالگی به رکورد ۷۲ گل ملی رسید. یک بار دیگر این رکورد را در ذهنتان بچرخانید، کریستیانو رونالدو ۷۲ گل ملی پس از سن ۳۰ سالگی دارد. رکوردی که خود، او را در بین ده گلزن ملی جهان قرار می‌دهد، اگرچه او حالا با ۱۲۵ گل بهترین گلزن ملی ادوار است و رکوردش به این سادگی شکسته نمی‌شود.

این رکورد بدان معناست که ۱۹۲ تیم ملی در جهان وجود دارد که رونالدو می‌تواند با این حد نصاب (۷۲ گل بعد از ۳۰ سالگی) بهترین گلزن تاریخ ملی آنها باشد. در میان آنها می‌توان به نام‌های بزرگی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و حتی هلند نیز اشاره کرد.

برای بزرگی کار او نام بهترین گلزنان ملی این کشورها را از ذهن بگذارید: گرد مولر، اولیویه ژیرو، جانی ریوه‌را، وین رونی، رائول و مارکو فان باستن.


جالب اینکه اگر آمار بعد از ۳۰ سالگی رونالدو مبنا باشد تنها گلزنان ایران (علی دایی)، برزیل (نیمار)، آرژانتین (لیونل مسی)، هند (سونیل چتری)، مالزی (مختار دهاری)، لهستان (رابرت لواندوفسکی) و عراق (حسین سعید محمد) بیش از این گل زده اند!

سوئد، کرواسی، دانمارک، اروگوئه، شیلی، مکزیک، امریکا، مصر، غنا و ۱۷۶ دیگر می‌توانستند با رونالدوی ۳۰ سال به بعد به عنوان بهترین گلزن تاریخشان سر و سامان بدهند.


جالب است بدانید علی دایی بعد از ۳۰ سالگی ۶۰ گل ملی به ثمر رساند و برای سال‌های طولانی این رکورد شگفت‌انگیز را در اختیار داشت اما ناگهان کریستیانو رونالدو آمد و دومین رکورد او را هم شکست.

واقعا شگفت‌انگیز است. اما این کریستیانو رونالدوست که حالا برای دومین قهرمانی و شاید آخرین جام بزرگ زندگی‌اش به یورو ۲۰۲۴ هجوم می‌برد.

برای او انتقال به النصر فرصتی برای فراموشی روزهای سیاه منچستریونایتد و همچنین نمایش نه چندان خوب در جام جهانی قطر بوده است. او دوباره خود را پیدا کرده و با تازه‌کردن نفس به یورو خواهد آمد، در حالی که با سن و سال امروزش، شاید مسن‌ترین بازیکن این تورنمنت خواهد بود.

البته او قبلا سن را پشت سر گذاشته است. همان‌طور که رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکند. بازیکنی با ۲۰۰ بازی ملی و ۱۲۵ گل. در واقع بیش از یک گل در هر دو مسابقه ملی!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161600

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب