اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی از امروز/ تعداد مشمولانِ کالابرگ

اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی از امروز/ تعداد مشمولانِ کالابرگ
طرح جدید کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های ششم و هفتم از امروز اجرا می‌شود.

به گزارش نجواخبر، از امروز و با اجرایی شدن طرح جدید، دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول دریافت یارانه تشویقی 120 هزار تومان شدند.

این دهک‌ها از امروز شنبه می‌توانند 11 قلم کالای اعلام شده را در فروشگاه‌های تعیین شده خریداری کنند.

طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی در بودجه است که از سوی دولت در سال جاری اجرا شده و برای تشویق مردم به خرید کالا‌های 11‌ گانه مورد نظر دولت شامل شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی است.

در ابتدا فقط سه دهک کم‌درآمد مشمول یارانه تشویقی بودند که با اجرای این طرح دهک‌های اول تا آخر دهک هفتم مشمول یارانه تشویقی مضاعف می‌شوند.

در طرح کالابرگ الکترونیکی مشمولان به ازای خرید از اقلام کالابرگی، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی دریافت می‌کنند.

روز گذشته علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز طرح جدید کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های ششم و هفتم از شنبه ۲۲ مهر خبر داده و گفته بود که با اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم افزایش چشم‌گیری در جمعیت مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک خواهیم داشت و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش می‌یابد که بدین ترتیب بیش از ۸۰ درصد مردم کشور مشمول طرح جدید کالابرگ می‌شوند.

عسگریان با بیان این‌که شرایط استفاده از کالابرگ همانند گذشته است، توضیح داد: اگر هر فردی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان به وی اعتبار تشویقی تعلق می‌گیرد.

به گفته او مبلغ یارانه برای افراد بین دهک اوّل تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومانی افراد از مبلغ یارانه، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به آنان تعلق می‌گیرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/161605

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب