۳۴ دانش آموز قمی دیگر مسموم و راهی بیمارستان شدند

۳۴ دانش آموز قمی دیگر مسموم و راهی بیمارستان شدند
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: امروز(دوشنبه) ۳۴ دانش آموز به سبب حوادث مسمومیت در اورژانس مراکز درمانی قم فقط پذیرش شدند که هیچ کدام از آنها در بخش بستری نشدند.

به گزارش نجوا خبر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: امروز(دوشنبه) ۳۴ دانش‌آموز به سبب حوادث مسمومیت در اورژانس مراکز درمانی قم فقط پذیرش شدند که هیچ کدام از آنها در بخش بستری نشدند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه افزوده است: همه این ۳۴ دانش‌آموز با اقدامات درمانی، همین امروز مرخص شدند.

هم اکنون هیچ دانش‌آموزی از حوادث روزهای گذشته و امروز مدارس قم در بیمارستان بستری و یا تحت نظر نیست.

سریال حوادث با علائم مسمومیت در مدارس قم حدود سه ماه است که آغاز شده‌است.

تداوم مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد

مهدی غیبی از تداوم مسمویت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد خبر داد و اظهار داشت: امروز نیز گزارش مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه پسرانه خیام داشتیم.
وی درباره تعداد دانش‌آموزان مسموم شده ا‌فزو‌د: هنوز جمع‌بندی کاملی از تعداد مسمومان نداشته‌ایم و بعد از تشکیل پرونده برای افراد مسموم، تعداد دانش‌آموزان را اعلام خواهیم کرد.

رئیس اورژانس لرستان با بیان اینکه کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور داشته و اوضاع را تحت کنترل دارند، تصریح کرد: در حال حاضر حال دانش‌آموزان خوب است و مشکلی ندارند.( منبع: تسنیم)
خبرگزاری بلومبرگ گزارشی از مسمومیت‌های گسترده دختران مدرسه‌ای در ایران منتشر کرده است. این خبر طی مدت کوتاهی وارد لیست پربیننده‌ترین خبرهای این وبسایت شده است.

این گزارش با توجه به سخنان یونس پناهی، معاون وزیر بهداشت و عضو کمیته علمی بررسی این مسئله نوشته است که مسمومیت در مدارس دخترانه ایران “تعمدی” و ناشی از “ترکیبات شیمیایی” بوده است.

بلومبرگ به نقل از معاون وزیر بهداشت نوشت که: « افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.»

در این گزارش گفته است که اولین موارد مسمومیت در ماه نوامبر و در شهر مذهبی قم گزارش شده است و بیشترین تعداد حملات نیز در همین شهر بوده است.

به گفته بلومبرگ حداقل ۱۴ مدرسه در چهار شهر شامل اردبیل، تهران و بروجرد هدف قرار گرفته‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16278

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.