سرنوشت «پیروز» پس از مرگ

سرنوشت «پیروز» پس از مرگ
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به تشریح سرنوشت «پیروز» پس از مرگ پرداخت.

به گزارش نجوا خبر، حسن اکبری درباره سرنوشت «پیروز» پس از مرگ اظهار کرد: لاشه «پیروز» در تهران است. ابتدا لاشه او برای کالبدشکافی انتقال داده و برخی آزمایش‌های دامپزشکی لازم روی لاشه انجام سپس برای تاکسیدرمی پوست‌کنی شد.

وی با اشاره به اندام‌های جنسی «پیروز» گفت: با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تفاهم‌نامه‌ای داریم بدین جهت با آن‌ها هماهنگ کردیم تا همزمان با کالبدشکافی اندام‌های جنسی او را بردارند و ذخیره کنند چراکه این اندام‌ها ارزشمند هستند و در آینده در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عبارتی ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر زمان بسیاری از مرگ حیوان نگذشته باشد می‌توان اندام‌های جنسی را برداشت کرد. آن‌ها را در شرایط خاص و دمای مناسب نگهداری می‌کنند تا در آینده قابل استفاده باشد.

وی درباره گزارش‌های مربوط به «پیروز» توضیح داد: اکنون در حال دریافت گزارش‌های تکمیلی پزشکی و کالبدگشایی «پیروز» هستیم. گزارش پاتولوژی نیز کمی زمان‌بر است اما پس از آن می‌توانیم اطلاع‌رسانی کاملی را از روند انجام شده درباره او ارائه دهیم.

اکبری در پایان درباره اظهارنظرهایی متفاوت در زمینه بیماری‌های «پیروز» گفت: این مطالب مربوط به اطلاعات پزشکی حیوان است. بدین جهت وقتی از افراد مختلف که تخصص پزشکی ندارند، سؤال می‌شود جز این تناقضات نتیجه دیگری ندارد. ما در حال تهیه یک گزارش کامل هستیم تا افرادی از گروه‌های مردمی و فعالان محیط زیست که واقعا به دنبال حقیقت هستند بتوانند از جریان مطلع شوند.

«پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» - ماده یوز در اسارت - در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده ماند که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شد. پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد.

دوشنبه عصر (۸ اسفند) به علت شرایط نامساعد برای او دیالیز صفاقی انجام شد اما به گفته امید مرادی - رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی - با توجه به آغاز دیالیز کراتین خون او به پایین تر از ۱۱ رسید و حیوان دیشب از جایش بلند شد و به وضعیت او خیلی خوشبین بودیم اما متأسفانه حیوان در نهایت از دست رفت.

همچنین به گفته غلامرضا ابدالی - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست - «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16306

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.