واکنش پلیس به رفتار خشونت‌آمیز با یک زن مقابل مدرسه ۱۳ آبان/ وزیر کشور دستور پیگیری داد

واکنش پلیس به رفتار خشونت‌آمیز با یک زن مقابل مدرسه ۱۳ آبان/ وزیر کشور دستور پیگیری داد
به دنبال انتشار تصاویری از رفتار نامناسب فردی با یک زن در مقابل مدرسه‌ای در تهران، دفتر سخنگوی فراجا از پیگیری این موضوع خبر داد و اعلام کرد که فرد مذکور پلیس نبوده است. وزیر کشور نیز دستور پیگیری موضوع را داد.

به گزارش نجوا خبر، روز چهارشنبه و درپی اعلام مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در چند مدرسه از تهران، والدین برخی از این افراد در اطراف مدارس حضور پیدا کردند. در این میان تصویری از رفتار نامناسب مردی با یکی از زنان حاضر در اطراف یکی از مدارس در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شد که این زن والدین یکی از دانش‌آموزان است. درپی این انتشار این ویدیو دفتر سخنگوی فراجا از پیگیری جدی این موضوع خبر داده است.

در اطلاعیه‌ دفتر سخنگوی فراجا پیرامون رخ داد خشونت علیه یک زن در مقابل مدرسه ۱۳ آبان آمده است: « کارکنان پلیس هیچ نقشی در آن حادثه نداشته‌اند»

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که «فرمانده انتظامی تهران بزرگ بلافاصله پس از اطلاع از رخ داد مذکور، تیمی از افسران حرفه‌ای پلیس را مأمور پیگیری چند و چون آن حادثه کرد و تجسس‌های آن مأموران نشان داد که در آن رخ داد کارکنان پلیس هیچ نقشی، خواه مستقیم یا غیر مستقیم، نداشته‌اند».

همچنین دفتر سخنگوی فراجا تاکید کرده که «پلیس ضمن تبرا جستن از اینگونه اقدامات، پس از انجام بررسی‌های لازم، نتیجه را به سمع و نظر شهروندان خواهد رساند».

در عین حال، وزیر کشور از فرمانده کل انتظامی کشور خواست تا عامل یا عوامل برخورد نامناسب با یکی از بانوان که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده را شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند.

متن کامل دستور وزیر کشور به این شرح است:

بسمه تعالی
سردار سرتیپ پاسدار رادان
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

به دنبال انتشار تصاویر برخورد نامناسب فردی با یکی از بانوان، ضمن تشکر از انتشار مسئولانه اطلاعیه فراجا، مقتضی است تا در پرتو اهتمام جدی دولت به صیانت از حقوق عموم شهروندان و به خصوص بانوان در جامعه اسلامی و جلوگیری از تعدی به حریم ایشان، با قید فوریت نسبت به بررسی موضوع و شناسایی و معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع ذیصلاح اقدام نمائید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16346

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.