«پیروز» را پوست نمی‌کنند!

«پیروز» را پوست نمی‌کنند!
مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد تصویر منتشر شده در فضای مجازی تحت عنوان تشریح "پیروز" توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش نجوا خبر، محمد مدادی در مورد تصویر منتشر شده در فضای مجازی تحت عنوان تشریح "پیروز" توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این تصویر مربوط به 4 سال پیش است و مربوط به کالبدشکافی پیروز نبوده بلکه متعلق به پوست‌کنی یوز نر بالغی است که در آبان ماه سال 97 در جاده های شهرستان جاجرم در پناهگاه حیات وحش میاندشت در اثر تصادف تلف شد و پس از انتقال به تهران در کارگاه تاکسیدرمی سازمان، تاکسیدرمی شد.

وی افزود: همانگونه که در تصویر مشخص است این تصویر به هیچ وجه مربوط به کالبدشکافی نبوده بلکه پوست‌کنی نمونه تلف شده برای تاکسیدرمی را نشان می‌دهد و وجود اختلاف ظاهری یوز موجود در تصویر با پیروز هم مشهود است. کالبد شکافی پیروز نه در محل کارگاه تاکسیدرمی بلکه در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان توسط متخصصین دامپزشکی و پاتولوژیست‌ها و با حضور همزمان تاکسیدرمیست مجرب انجام شد تا علاوه بر بررسی‌های پزشکی، لاشه نیز برای تاکسیدرمی مناسب از سلامت کامل برخوردار باشد.

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تاکسیدرمی گونه‌های تلف شده به منظور حفظ و نگهداری آنها در موزه‌ها و استفاده آموزشی و پژوهشی امری مرسوم و پذیرفته شده است که این امر در مورد پیروز هم در حال انجام است. ضمن آنکه نمونه‌های سلولی پیروز هم جهت استفاده در پروژه‌های احتمالی در آینده برای تکثیر آزمایشگاهی به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی کشور منتقل شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16388

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.