نامه محمدرضا عارف به رئیسی در مورد دانشگاهیان/ اساتید و دانشجویان اخراج نشوند

نامه محمدرضا عارف به رئیسی در مورد دانشگاهیان/ اساتید و دانشجویان اخراج نشوند
رئیس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران در نامه‌ای به رییس‌جمهور از آن‌چه فشار به دانشگاهیان خوانده گلایه کرد.

به گزارش نجواخبر، در بخش‌هایی از نامه محمدرضا عارف به سیدابراهیم رئیسی، وی با هشدار نسبت به میزان مهاجرت دانشگاهیان، خواستار ملغی شدن تمامی احکام و محدودیت‌های صادر شده علیه دانشجویان و اعضای هیئت علمی شده است.

وی در این نامه با بیان این‌که «دانشگاه‌های کشور که، تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، پژوهش برای تولید دانش و رفع نیازهای علمی کشور و تولید فنآوری‌های به روز برای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بر دوش آن است، این روزها حال خوبی ندارند» مشکلات معیشتی استادان، کمبود بودجه های پژوهشی برای فعالیت های علمی، عدم امکان حضور در مجامع بین‌المللی به سبب افزایش قیمت ارز و .... را یادآور شده است.

وی مدعی شده که مواردی از جمله «قطع یا محدود شدن حقوق استادان به دلیل اظهار نظر»، «اخراج برخی از اعضای هیئت علمی»، «بازنشسته شدن اجباری» «حذف دروس»، «جلوگیری و یا توقف ترفیع سالیانه، ارتقاء و تبدیل وضعیت» در برخی از دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

عارف، دانشجویان را «سرمایه‌های انسانی بی‌بدیل در کشور» توصیف کرده و معتقد است که آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های انضباطی با «تنگ نظری سختگیرانه‌» با «فراخواندن دانشجویان به کمیته‌های انضباطی» یا «اخراج از خوابگاه»، «تعلیق تحصیلی»، «ممنوع الورودی به محیط دانشگاه» اعمال می‌شود.

وی در این نامه به عنوان رئیس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران مواردی را به این شرح از سوی اعضای این کانون از رئیس‌جمهور خواستار شده و ابراز امیدواری کرده است که با دستور موافق رئیس‌جمهور با این مطالبات، محیط های دانشگاهی برای انجام فعالیت‌های خطیر آنها بهبود یافته و روال عادی فعالیت‌های علمی این نهاد حیاتی در کشور توسعه یافته و ثمربخش باشد.

۱- رفع کلیه تضییقات و فشارها از اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه‌ها

۲- رفع فضای امنیتی در دانشگاه‌ها و احترام به آزادی بیان، تضارب افکار و اندیشه های متنوع

۳- ملغی شدن تمامی احکام و محدودیت‌های صادرشده علیه دانشجویان و اعضای هیئت علمی

۴- بازنگری در آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های انضباطی دانشجویان با هدف رفع فشارهای غیرضروری و مخرب موجود از دانشجویان و تقویت حس امید به آینده و میهن دوستی در آنان

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16441

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.