چلسی مقابل دورتموند/ زردها در آسمان و آبی‌ها زیرِ زمین!

چلسی مقابل دورتموند/ زردها در آسمان و آبی‌ها زیرِ زمین!
چلسی در حالی امشب در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف دورتموند خواهد رفت که اصلاً شرایط خوبی ندارد.

به گزارش نجواخبر، از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه استمفوردبریج لندن، چلسی در دیداری حساس از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف دورتموند خواهد رفت.

چلسی؛ نفس‌های آخر!

شرایط چلسی خیلی عجیب است. ولخرج‌ترین باشگاه این روزهای فوتبال جهان با بحران گل‌نزنی تیم اولش مواجه شده. آبی‌های لندن در ۱۰ بازی آخر لیگ برتری ۵ گل زده‌اند و در دیدار رفت مقابل دورتموند هم راهی به دروازه حریف پیدا نکردند. گراهام پاتر هم چاره‌ای برای این مشکل نداشته و حتی ستاره جدیدی مثل میخایلو مودریک را در خیلی از بازی‌ها روی نیمکت قرار می‌دهد. لیدزیونایتد را چند روز پیش شکست دادند، اما این برای ماندن پاتر کافی نیست. آیا سرمربی انگلیسی چلسی در این باشگاه نفس‌های آخر را می‌کشد؟ یا اگر امشب در استمفوردبریج از پس دورتموند برنیایند، تاد بولی و شرکا حکم اخراج را به دست او بدهند.

دورتموند؛ زنبورهای واقعی

بعد از چند سال قرار گرفتن زیر سایه بایرن‌مونیخ، حالا دورتموند مدعی قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان شده و چه بسا تیم غیرمنتظره لیگ قهرمانان اروپا باشد که تا مراحل بالا و شاید حتی فینال هم می‌رسد. اعتماد دوباره به ادین ترزیچ نتیجه خوبی به همراه داشته و حالا با ۸ برد متوالی در بوندس‌لیگا و پیروزی در دیدار رفت مقابل چلسی، سال ۲۰۲۳ را به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن آغاز کرده‌اند. زنبورها سالیان اخیر بازیکنان مطرحی را به فوتبال اروپا و جهان معرفی کرده‌اند، اما در جام گرفتن ناکام بوده‌اند. شاید حالا وقت آن رسیده که سینی قهرمانی بوندس‌لیگا را از دست بایرن دربیاورند و بعد از ۱۰ سال فینالیست لیگ قهرمانان شوند.

آخرین جدال
فوریه ۲۰۲۳ در دیدار رفت همین مرحله از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک با یک گل از سد چلسی گذشت. کریم آدیمی تنها گل دورتموند را در آن بازی زد.

آمار بازی
۲) این دومین نبرد تاریخ چلسی و دورتموند است. اولین بازی دیدار رفت بود که دورتموند برد.
۲) در صورت صعود دورتموند، این تیم برای دومین مرتبه در ۶ فصل اخیر به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد.
۲) چلسی در ۲ فصل اخیر به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده است. در صورت حذف آبی‌های لندن، مثل سال ۲۰۲۰ یک تیم آلمانی دیگر آن‌ها را کنار خواهد زد.
۲۶) در ۲۶ نبرد با تیم‌های آلمانی، چلسی موفق شده ۱۲ بازی را ببرد، ۷ مرتبه به تساوی رسیده و ۷ بازی را هم باخته است.
۳۴) در ۳۴ بازی با تیم‌های انگلیسی، دورتموند ۱۲ برد کسب کرده، ۶ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را هم با شکست به پایان رسانده است.
۲) چلسی اصلاً شرایط خوبی ندارد و در ۱۰ بازی آخرش در لیگ برتر انگلیس که همگی در سال ۲۰۲۳ بوده فقط ۲ برد کسب کرده است.
۸) شرایط دورتموند کاملاً برعکس حریف انگلیسی‌اش است. زنبورها در ۸ بازی آخرشان در بوندس‌لیگا که در سال ۲۰۲۳ برگزار شده، همه بازی‌ها را برده‌اند.

مصدومان و محرومان
ادوارد مندی، انگولو کانته، سزار آسپیلیکوئتا، تیاگو سیلوا و آرماندو بوریا مصدومان چلسی هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. ریس جیمز و کریستین پولیشیچ وضعیت بهتری دارند، ولی احتمالاً آن‌ها هم بازی نخواهند کرد. میسون مانت هم از این دیدار محروم شده است. جولیان ریرسون محروم دورتموند است. یوسوفا موکوکو، عبدلایه کامارا، متئو موری، کریم آدیمی، دونیل مالن و جولین دورانویل هم مصدومان دورتموند هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16469

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.