آغاز جشنواره «نور تهران زیبا» از امشب/تهران تا رمضان نورانی می‌ماند

آغاز جشنواره «نور تهران زیبا» از امشب/تهران تا رمضان نورانی می‌ماند
مدیر عامل زیباسازی شهر تهران از آغاز جشنواره نور تهران زیبا در تهران خبر داد و گفت: تهران در اعیاد شعبانیه، نوروز و ماه مبارک رمضان نورانی است.

به گزارش نجوا خبر، رضا صیادی در جمع خبرنگاران از آغاز جشنواره نور تهران زیبا در سطح ۲۲ منطقه تهران خبر داد و گفت: همزمان با نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت قائم (عج) و همچنین نوروز و ماه مبارک رمضان، جشنواره تهران زیبا فعالیت خود را در سطح شهر تهران آغاز کرده است به طوریکه در ۲۲ منطقه از تهران در هر منطقه دو تونل نوری طراحی شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را گرامیداشت ایام و اعیاد شعبانیه، نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: در این جشنواره ۱۰۰ المان نوری طراحی و اجرا شده است و بیش از ۳۰ گروه نورپردازی در این فرایند همراه شده‌اند.

مدیر عامل زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه ۳ ماه پیش مقدمات اجرای این طرح در سطح شهر تهران کلید خورد، گفت: امیدواریم شهروندان تهرانی از این جشنواره لذت ببرند و سالی پربرکت را در سال ۱۴۰۲ آغاز کنند.

صیادی ادامه داد: جشنواره نور تهران زیبا همزمان با شب ولادت حضرت قائم (عج) فعالیت خود را آغاز و تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و به غیر از ایام شب‌های قدر، تونل‌های نوری در سطح شهر تهران فعال خواهند بود.

وی گفت: جشنواره تهران زیبا یک برند جدید است که در قالب پویش آن نیز بنا داریم جاذبه‌های گردشگری را به مهمانان نوروزی معرفی کنیم تا بتوانند از ظرفیت‌های شهر تهران بهره ببرند.

مدیر عامل زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در قالب پویش اشاره شده، ۱۰۰ جاذبه گردشگری در سطح تهران معرفی خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم امسال و در ایام نوروز شهروندان تهرانی و کسانی که از خارج از تهران وارد پایتخت می‌شوند، ایام خوبی را سپری کنند.

صیادی با اشاره به طراحی و نورپردازی المان‌ها در چند نقطه از شهر تهران گفت: در میدان ولیعصر المان خورشید با ریسه‌های سوزنی، المان گل نرگس در میدان فاطمی و سایر المان‌ها در میادین و نقاط مختلف تهران طراحی شده است.

وی همچنین با تاکید بر کم‌مصرف بودن نور المان‌ها افزود: در این زمینه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی این نورها استفاده شده است و علیرغم اینکه ۱۰۰ المان نوری در سطح شهر تهران مستقر شده است؛ اما هیچ مشکلی درباره قطعی برق نخواهیم داشت.

صیادی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از سرقت المان‌های مستقر در سطح شهر تصریح کرد: در این زمینه نیز جهت نگهداشت و جلوگیری از سرقت این المان‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16491

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب