۵٠ نفر در شش سال جان باختند/ کدام شهرهای کشور آمار بیشترین مصدومانِ چهارشنبه‌سوری را دارد؟

۵٠ نفر در شش سال جان باختند/ کدام شهرهای کشور آمار بیشترین مصدومانِ چهارشنبه‌سوری را دارد؟
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین: از ابتدای اسفند سال جاری تا کنون، تعداد مصدومان و فوتی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری، در مجموع به ۱۵۲ نفر در سطح کشور رسیده است. روزهای پایانی سال ۱۳۹۸، به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ و محدودیت‌های آن، کمترین تعداد آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری، یعنی ۱۱۴۹ نفر، را طی پنج سال اخیر داشتیم.

به گزارش نجوا خبر، الهه جعفرزاده: چهارشنبه آخر سال و حواشی آن در کنار جشن و سروری که به همراه دارد، گاهی ممکن است تهدیدی جدی برای سلامتی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان باشد. هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری، زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت. سالانه تعداد زیادی از افراد، اعم از کوچک و بزرگ، بر اثر حوادث ناگوار این روز پرمخاطره، دچار جراحات و صدمات گوناگونی می‌شوند.

بنا به گفته شروین تبریزی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبر آنلاین، در سال گذشته (۱۴۰۰)، ۲۸۳۴ نفر مصدوم از ابتدای اسفند تا روز چهارشنبه‌سوری در سطح کشور داشتیم. ۷۸ درصد از این مصدومان فقط و فقط در چهارشنبه‌ آخر سال دچار آسیب شده‌اند که رقمی حدود ۲۲۱۶ نفر را شامل می‌شود.

در چهارشنبه‌سوری سال ۱۴۰۰، تهران با ۷۳۷ نفر مصدوم، بیشترین تعداد آسیب‌دیدگان را داشت و آذربایجان شرقی و غربی، رتبه دوم و سوم را در تعداد مصدومان داشته‌اند. گفتنی است که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، با رشد ۲۸ درصدی آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری مواجه بودیم.

قربانیان چهارشنبه‌سوری؛ ۶ سال نزدیک به ۵٠ نفر/ کدام شهرهای کشور آمار بیشترین مصدومان را دارد؟

شایان ذکر است که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸، به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ و محدودیت‌های موجود در آن برهه زمانی، تعداد آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری به طور چشمگیری کاهش یافت؛ به طوری که با استناد به جدول فوق می‌توان ادعا کرد که طی پنج سال اخیر، کمترین تعداد مصدومان مرتبط با چهارشنبه‌سوری را در سال ۱۳۹۸ داشتیم.

در خصوص تعداد فوتی‌ها هم باید اشاره کرد که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰، در مجموع ۵۷ فوتی داشتیم. این آمار از سال ۹۴ به بعد یک روند افزایشی را طی کرده است.

در رابطه با آمار سال جاری، از اول اسفند تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، تعداد مصدومان و فوتی‌های ناشی از این قبیل حوادث، در مجموع ۱۵۲ نفر در سطح کشور است؛ که جزئیات این آمار، ۶ نفر فوتی (۴ نفر در تهران، ۱ نفر در همدان، ۱ نفر در ارومیه)، ۳۰ نفر قطع عضو، ۳۸ نفر بستری در بیمارستان و ۳ نفر بستری در بخش ویژه را شامل می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16559

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.