تجمع جمعی از کارگران دولت مقابل شورای نگهبان/ دولت متولی مزد ما نیست!

تجمع جمعی از کارگران دولت مقابل شورای نگهبان/ دولت متولی مزد ما نیست!
امروز (بیست و یکم اسفند) کارگران دولتی از نهادهای مختلف مقابل شورای نگهبان تجمع کردند. در این تجمع، افرادی از نهادهای مختلف از جمله وزارت نفت و کلاه‌زردهای وزارت نیرو حضور دارند.

به گزارش نجواخبر، حاضران در این اعتراض که از شهرهای مختلف به تهران آمده‌اند، خواستار حذف عبارتِ «حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار در دستگاه‌های اجرایی» از متن بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستند؛ در این بند از بودجه، مزد کارگران دولت به طور غیرقانونی برابر با افزایش حقوق کارمندان تعیین شده است.

یکی از حاضران در این تجمع می‌گوید: تعیین دستمزد همه کارگران کشور برعهده‌ی شورایعالی کار است و امیدواریم قبل از پایان سال، شورای نگهبان مقدمات حذف این عبارت غیرقانونی را فراهم سازد.

به گفته وی، سال قبل نیز کارگران دولت ماه‌ها دوندگی کردند تا توانستند حقوق مزدی خود را استیفا نمایند؛ امسال دومین بار است که این بی‌قانونی اتفاق می‌افتد.

کارگران انتظار دارند شورای نگهبان رأی به حذف عبارت مربوط به حقوق کارگران در بودجه سال آینده بدهد تا دستمزد در شورایعالی کار و با چانه‌زنی سه‌جانبه تعیین شود.

گفتنی است به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در صورتی که نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به اتفاق آرا برسند، در جلسه شورای عالی کار در روز دوشنبه ( فردا ۲۲ اسفندماه) میزان دستمزد کارگران برای سال آینده نهایی می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16578

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.