زنجانی حسنلویی در گفتگو با نجوا خبر:

لزوم افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم واقعی/ کارگر باید ۳۰ ماه صبر کند و چیزی نخورد تا یک پراید بخرد!

لزوم افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم واقعی/ کارگر باید ۳۰ ماه صبر کند و چیزی نخورد تا یک پراید بخرد!
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان باید چه مقدار باشد گفت: افزایش دستمزد باید بتواند تورم را پوشش دهد.

علی زنجانی حسنلویی با اعلام اینکه گرانی‌ها با سطح زندگی مردم هیچگونه تناسبی ندارد به خبرنگار نجوا خبر گفت: در شرایطی که دلار به ۶۰ هزار تومان رسید و به تبع آن قیمت‌ها بالا رفت، زندگی برای مردم سخت و غیر قابل تحمل شده است.

وی با اشاره به رشد بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها گفت: پراید ۳۰۰ میلیون تومانی، مسکن متری ۲۰ میلیون تومان آن هم در حاشیه شهر، ارزاق عمومی که تورم وحشتناکی پیدا کرده و در یک کلام بحران اقتصادی، زندگی را برای مردم سخت کرده است.

نماینده نقده در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه زندگی برای کارگران و بازنشستگان به ویژه حداقل بگیران به کابوس شباهت دارد گفت: خرید مسکن و خودرو برای بسیاری از مردم امکان‌پذیر نیست و بیشتر به رویا شباهت دارد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی حقوق بسیاری از کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه به ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد، چگونه می‌توانند خودرو بخرند گفت: اگر کارگری ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرد و ریالی از آن را خرج نکند، باید ۳۰ ماه صبر کند تا بتواند یک پراید بخرد. بنابر این زندگی برای حقوق بگیرانی که دایم حسرت می‌خورند، کابوسی بیش نیست.

زنجانی عامل اصلی بحران و گرانی‌ها را عملکرد دولت دانست و گفت: وقتی در نتیجه تصمیمات اشتباه تیم اقتصادی دولت، بحران اقتصادی بروز می‌کند، همین دولت باید بین دریافتی حقوق بگیران و بحران پیش آمده تعادل ایجاد کند و تاوان سوءمدیریت خود را بدهد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست مردم تاوان بدهند گفت: اینکه انتظار داشته باشیم مردم سختی‌ها را تحمل کنند، دور از انصاف است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم نجیبی داریم گفت: مردمی که در سخت‌ترین شرایط پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، شایسته روزهای سخت نیستند و مسئولان باید در این شرایط کنار مردم بمانند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16587

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب