خطر آسیب به چشم در چهارشنبه آخر سال/ توصیه‌های وزیر بهداشت به خانواده‌ها

خطر آسیب به چشم در چهارشنبه آخر سال/ توصیه‌های وزیر بهداشت به خانواده‌ها
وزیر بهداشت گفت: عابرین پیاده بیشترین آمار مصدومان حوادث آخر سال را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش نجوا خبر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت بورکینافاسو در جمع خبرنگاران با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال گفت: یکی از حوادث بسیار بدی که در پایان هرساله شاهد آن هستیم موضوع چهارشنبه آخرسال است.

وی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سال استرس و سختی زیادی را برای گروه‌های مختلف پزشکی ایجاد میکند گفت: در برخی مواقع استفاده از وسایل آتش زا و انفجار را منجر به حوادث تلخی می‌شود.

عین‌اللهی ادامه داد: برخی از مردم فکر می‌کنند فقط افرادی که در این مراسم حاضر شده‌اند و از مواد محترقه استفاده می‌کنند دچار حادثه می‌شوند در صورتی که پرتاپ مواد محترقه نیز می‌تواند منجر به آسیب و مصدومیت عابران پیاده شود به طوری که بیشترین حادثه را عابرین می‌بینند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که دلخراش است مصدومیت کودکان است، متأسفانه آسیب به چشم از حوادثی است که به راحتی درمان‌پذیر نیست و وقتی چشم آسیب ببیند به راحتی درمان نمی‌شود.

عین‌اللهی گفت: آسیب به چشم‌ها می‌تواند منجر به کوری یا ضعف بینایی افراد شود، خانواده‌ها از حضور در این مراسم در حادثه پرهیز کنند. وزارت بهداشت و بیمارستان های ما در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت وقوع حادثه خدمات لازم را ارائه کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16624

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب