بررسی عادی طرح تأسیس سازمان ملی اقامت/وجود ۷ میلیون اتباع خارجی در ایران

بررسی عادی طرح تأسیس سازمان ملی اقامت/وجود ۷ میلیون اتباع خارجی در ایران
نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت از طریق اصل ۸۵ قانون اساسی خواهان بررسی این طرح به صورت عادی شدند.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح تأسیس سازمان ملی اقامت طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی با ۴۶ رأی موافق، ۱۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده متقاضیان بررسی اصل ۸۵ طرح تأسیس سازمان ملی اقامت، عنوان کرد: با توجه به اینکه سال آینده سال پایانی مجلس یازدهم بوده و موضوعات مهمی از جمله برنامه هفتم توسعه در دستورکار مجلس قرار دارد و از طرفی طرح تأسیس سازمان ملی اقامت از اهمیت بالایی برخوردار بوده به طوری که شورای عالی امنیت ملی دو بار در این خصوص نامه به مجلس زده است ما باید این طرح را برای اینکه بتوانیم به سرانجام برسانیم به صورت اصل ۸۵ بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای امنیت ملی تاکید داشته این طرح باید ظرف ۳ ماه به نتیجه برسد، عنوان کرد: در حال حاضر اتباع خارجی در کشور ما جمعیتی بین ۵ تا ۷ میلیون از ۷۳ کشور دارد و شورای عالی امنیت ملی با برشمردن ۶ دلیل تاکید داشته که این طرح را هرچه زودتر تعیین تکلیف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بزرگترین حسن اصل ۸۵ قانون اساسی این است که طرح‌ها و لوایحه به صورت آزمایشی انجام می‌شود تا موانع آن برطرف شود، یادآور شد: از سال ۱۳۱۰ تاکنون یعنی ۹۰ سال هیچ قانونی در مورد اتباع در کشور نداشتیم و با توجه به اینکه این طرح ۳ تبصره و ماده دارد عملا وقت زیادی از مجلس خواهد گرفت لذا باید برای اینکه به نتیجه برسد به صورت اصل ۸۵ مورد بررسی قرار گیرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16654

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب