مصوبات مجلس برای مدیریت مصرف و افزایش تولید بنزین در سال آینده

مصوبات مجلس برای مدیریت مصرف و افزایش تولید بنزین در سال آینده
عضو کمیسیون انرژی مجلس از مصوبات مجلس برای افزایش تولید و مدیریت مصرف بنزین خبر داد.

به گزارش نجواخبر، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای افزایش تولید بنزین، گفت: برنامه این است که در سال آینده 110 میلیون لیتر بنزین تولید کنید اما قطعا میانگین مصرف سوخت ما بیش از این میزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه واردات بنزین و همچنین افزایش تولید راهکارهای جبران کاهش بنزین است، افزود: راهکار مجلس برای حل این مشکل این بود که ابتدا مصرف را مدیریت کنیم که در مصوبه‌ای قرار شد خودروها در سال آینده صرفا با کارت سوخت شخصی سوخت‌گیری کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: راهکار دیگر مجلس افزایش تولید بنزین است که در مصوبه‌ای قرار شد بودجه‌ای برای تکمیل پالایشگاه مهر خلیج فارس اختصاص یابد تا ظرف 2 سال به اتمام برسد.

وی بیان کرد: با این 2 برنامه یعنی مدیریت مصرف سوخت و تکمیل این پالایشگاه که باعث افزایش تولید می‌شود در واقع تولید و مصرف بنزین به تعادل می‌رسد و در نتیجه دیگر نیاز به واردات نخواهد بود و کمبود بنزین با تولید داخل جبران می‌شود.

بیگی‌نژاد گفت: امروز مصرف بنزین در کشور بسیار بالاست که اگر به همین منوال ادامه یابد، باید تولید بنزین را افزایش دهیم که با تکمیل، اتمام و بهره‌برداری پالایشگاه مهر خلیج فارس، می‌توانیم به چرخه تولید بنزین کشور اضافه کنیم.

نمایندگان در جریان بررسی بودجه سال 1402 با الحاق یک بند به تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که براساس این بند الحاقی؛ به منظور تکمیل، اتمام و بهره برداری پالایشگاه مهر خلیج فارس و تأمین فرآورده های مورد نیاز به دولت اجازه داده می‌شود به دستگاه اجرایی مربوطه تا سقف 500 میلیون یورو نفت یا میعانات گازی تخصیص داده شود و دستگاه اجرایی متعهد می‌شود، پس از بهره برداری ظرف مدت 3 سال به صورت نقدی (ارزی) یا تحویل فرآورده با دولت تسویه حساب نماید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16716

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.