دستگیری خانواده‌ی سارق عتیقه‌جات در شاهرود

دستگیری خانواده‌ی سارق عتیقه‌جات در شاهرود
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری سارقان عتیقه جات با ۸ فقره سرقت به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نجواخبر، سرهنگ علیرضا شائینی شامگاه بیست و سوم مهر اظهار کرد: با وقوع سرقت های سریالی خانه های خالی از سکنه شهروندان شاهرود موضوع رسیدگی به این پرونده‌ها در دستور کار تیمی زبده از مأموران کلانتری ۱۱ آزادی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در نخستین گام راهی صحنه های وقوع جرم شدند و با روش های علمی پی بردند سارق یا سارقان با توجه به مطمئن شدن از خالی بودن منازل و از طریق بالکن راهی خانه‌ها شده و اقدام به سرقت اموال کردند.

شائینی گفت: پلیس از دریافت این اطلاعات مهم با بهره گیری از شیوه های نوین کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان سابقه دار را در شرق شاهرود شناسایی کردند و در یک عملیات منسجم موفق به دستگیری آنها شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران در بررسی از مخفیگاه متهمان وسایل عتیقه به ارزش ۵ میلیارد ریال را کشف و توقیف کردند.

سرهنگ شائینی ادامه داد: متهمان که یک مرد ۳۵ و یک زن ۲۵ ساله دارای سابقه کیفری و معتاد به مواد مخدر بودند در تحقیقات ابتدایی به ۸ فقره سرقت از منزل با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر سرقت های احتمالی توسط متهمان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با تعیین قرار وثیقه روانه زندان شدند.
همچنین فرمانده انتظامی شهرستان سرخه از دستگیری سارق سابقه دار با ۱۴ فقره سرقت در لاسجرد خبر داد.

سرهنگ سید جلال حسینی گفت: در پی اعلام سرقت یک دستگاه موتورسیکلت و مقادیری سیم وکابل در بخش لاسجرد موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل پاسگاه لاسجرد ویلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: هوشیاری گشت انتظامی با توجه به سرقت های صورت گرفته باعث شد مأموران گشت پاسگاه لاسجرد حین گشت زنی در نیمه شب در محدوده سرقت های رخ داده به یک دستگاه خودرو پرایدکه در حال پرسه زدن بود مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی از خودرو مقداری سیم کابل از داخل آن کشف شد و راننده در پاسخ به سؤالات مأموران اظهار کرد: من راننده آژانس می‌باشم و همراه با فرد دیگری از سمنان به اینجا آمدم که او چند دقیقه قبل در مسیر، از خودرو پیدا شد به همین منظور اقدامات تخصصی وتحقیقات میدانی برای یافتن مظنون اصلی آغاز شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه سارق با اقدام سریع پلیس شناسایی و در مخفیگاهش در یک مرغداری با عملیات غافلگیرانه و ضربتی پلیس دستگیر شد اضافه کرد: متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به ۱۴ فقره سرقت سیم و کابل، موتور سیکلت و اماکن خصوصی اعتراف که پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171685

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب