رئیس کمیسیون عمران مجلس:

کمتر جوانی می‌تواند اقساط ١٢ میلیونیِ وام مسکن را بپردازد

کمتر جوانی می‌تواند اقساط ١٢ میلیونیِ وام مسکن را بپردازد
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۵ میلیون مسکن باید در کشور ساخته شود گفت: دانش و نیروی متخصص ساخت مسکن وجود دارد و نباید در این بخش احساس نیاز داشته باشیم.

به گزارش نجواخبر، محمدرضا رضایی کوچی در همایش راهبردهای اقتصاد مسکن، انبوه‌سازی و معماری پایدار گفـت: در مجلس شورای اسلامی سه قانون در حوزه مسکن تصویب کردیم که شامل قانون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نقش سیاست‌گذار و تسهیلگر را در قانون جهش تولید مسکن دارد و بخش خصوصی نقش اصلی دارد اما مشاهده می‌کنیم که وزارت راه نقش پیمانکار را بازی می‌کند و بخش خصوصی را کنار زده‌اند و این رویکرد اشتباه است.

رئیس کمسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر با کسری ۵ میلیون واحد مسکونی مواجه هستیم، بیان کرد: حدود ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور زندگی می‌کنند. این در حالی است که دانش و نیروی متخصص ساخت مسکن وجود دارد و نباید در این بخش احساس نیاز داشته باشیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه در کشور زمین خوب برای ساخت مسکن داریم گفت: خوشبختانه نیروی انسانی و متخصص در بخش مسکن در کشورمان داریم. در بخش مصالح ساختمانی هم خودکفا هستیم، بنابراین نباید مردم درگیر مشکل مسکن باشند.

وی گفت: در مناطق معمولی شهر تهران هزینه ساخت هر متر مربع مسکن به ١۴ میلیون تومان رسیده که این رقم بدون احتساب قیمت زمین است. قرار شده که ۵۵٠ میلیون تومان وام مسکن ارائه شود اما اقساط این وام ماهیانه ١٢ میلیون تومان است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: کمتر جوانی می‌تواند اقساط ١٢ میلیون تومان را بپردازد و یک میلیارد تومان آورده داشته باشد.

رضایی کوچی با اشاره به طرح ساخت نهضت ملی مسکن بیان کرد: در حال حاضر برای ساخت ٢ میلیون واحد زمین تأمین شده و ساخت ١.۵ میلیون واحد را شروع کردند اما با این مدل، ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی کار دشواری است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171700

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.