جزئیاتی از ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در سه روز گذشته

جزئیاتی از ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در سه روز گذشته
ثبت‌نام قطعی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح پنجشنبه؛ ۲۷ مهرماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ سه‌شنبه؛ سوم آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش نجواخبر، ثبت‌نام اصلی نیز همانند ثبت‌نام اولیه غیرحضوری است و داوطلبان باید به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، در مهلت تعیین شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند. در این مرحله داوطلبان باید یک پرسشنامه را تکمیل کنند.

در روز اول ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۹۵۹ نفر ثبت نام قطعی کردند و تا پایان روز دوم این عدد به ۱۶۱۳ نفر رسید.

در روز دوم بیشترین داوطلب به نسبت کرسی‌های مجلس متعلق به استان‌های البرز، قم، تهران، اردبیل و چهار محال و بختیاری بود.

در روز سوم هم ۲۲۹۶ نفر نام نویسی کردند.

افرادی می‌توانند در ثبت‌نام اصلی شرکت کنند که در پیش‌نام شرکت کرده و کد پیگیری برای آن‌ها ارسال شده باشد، در مرحله پیش‌ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که حدو ۳۹ هزار نفر از آنان کد دریافت کردند.

از مجموع این افراد تا پایان روز سوم ۳۹۰۹ نفر ثبت نام قطعی انجام دادند.

تاکنون ۹۱ درصد ثبت نام کنندگان شامل آقایان و ۹ درصد شامل خانم‌ها می‌شود.

استان های البرز، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و یزد بیشترین ثبت نام کنندگان را داشته‌اند.

۳۴ درصد داوطلبان در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۵ درصد در بازه ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۴ درصد در بازه ۵۰ تا ۶۰سال و شش درصد در بازه ۶۰ تا ۷۵ سال بوده‌اند.

از داوطلبان خواسته شده است که گواهی پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضائی که از دستگاه‌ها دریافت کردند را بارگذاری و یک حساب غیر تجاری اعلام کنند که صرفا مخصوص انتخابات بوده و دریافت و واریز به آن نداشته باشند.

ثبت نام نکردن داوطلبانی که مدارک آنها در مرحله ثبت‌نام اولیه تأیید شده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند به منزله انصراف آنها از داوطلبی در انتخابات محسوب می‌شود.

داوطلبان تا وقتی گزینه تأیید نهایی را نزده‌اند، امکان ویرایش اطلاعات خود را دارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/171857

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب