احتمال عقب‌نشینی قیمت‌ها/ سکه بخریم یا نه؟

احتمال عقب‌نشینی قیمت‌ها/ سکه بخریم یا نه؟
تکنیکال کارها معتقدند که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و در مقابل مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان هم برای سکه‌بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش نجواخبر، قیمت سکه امامی دو روز قبل در حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. اما روز شنبه با شوک صعودیِ قیمت دلار، قیمت سکه طلا مرز ۳۰ میلیون تومان را شکست و بر روی ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار گرفت. البته در نیمه ظهر دیروز از خریدهای هیجانی این فلز گران‌بهای داخلی کاسته شد و سکه به مرز ۳۰ میلیون تومان برگشت که نسبت به روز پنجشنبه هفته قبل ۵۰۰ هزار تومان رشد کرده است.

تحلیلگران سیاسی-اقتصادی عامل اصلی نوسان بازار‌ها در هفته‌های اخیر را ریسک‌های جنگ می‌دانند. با تداوم یافتن مناقشات نظامی در نوار غزه گمانه‌هایی مبنی‌ بر احتمال گسترش جنگ در خاورمیانه مطرح شد. با افزایش حضور نیروهای نظامی کشور آمریکا در منطقه و در سمت مقابل درگیری‌های پراکنده دیگر گروه‌های شبه‌نظامی مسلمان در این مناقشات، گمانه‌های مذکور از هر زمان دیگری بیشتر شد. اما پس از موضع‌گیری رسمی وزیر امور خارجه کشور در رابطه با عدم‌ارتباط فعالیت شبه‌نظامیان مسلمان با ایران، مجددا سطح ریسک‌ها کاهش یافت.

امیر‌عبداللهیان روز گذشته علاوه بر اعلام عدم تمایل ایران به گسترش جنگ در رابطه با گروه‌های شبه‌نظامی مسلمان گفت: «من دو هفته پیش در عراق، سوریه و لبنان از نزدیک شاهد بودم مردم منطقه نسبت به تحولات فلسطین حساسیت دارند. آنها از ما دستور نمی‌گیرند و بر اساس منافع و مصالح خود عمل می‌کنند. کما اینکه عملیاتی که حماس انجام داد یک تصمیم کاملا فلسطینی بود و خودشان مسئولیتش را پذیرفتند.»

در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار می‌گویند که رشد قیمت سکه در اولین روز هفته هیجانی بوده و احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه دور از انتظار نیست.

به عقیده این دسته در صورتی که قیمت دلار و طلا مسیر کاهش را دنبال کند، بازار سکه هم وارد فاز اصلاح خواهد شد.

تکنیکال کارها معتقدند که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و در مقابل مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه‌بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/181998

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب