پیاده‌سازی هشت استاندارد مدیریتی در فولاد هرمزگان

پیاده‌سازی هشت استاندارد مدیریتی در فولاد هرمزگان
ایده تشکیل سازمان بین‌المللی استاندارد با حروف اختصاری ISO، حدود 77 سال قبل در روز ۱۴ اکتبر سال ۱۹۴۶ میلادی در نشست رؤسای مؤسسه‌های استاندارد 25 کشور در لندن مطرح شد. مقر این سازمان در ژنو سوئیس قرار دارد.

به گزارش نجواخبر، در پی تشکیل سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) و درک بیشتر مردم دنیا از اهمیت استاندارد در زندگی بشر، ۲۳ سال بعد، مجمع عمومی سازمان بین‌المللی استاندارد در سال ۱۹۶۹ میلادی روز ۱۴ اکتبر برابر با 22 مهر را به نام روز جهانی استاندارد نام‌گذاری کرد و با پذیرفتن سازمان ملل، روز جهانی استاندارد اعلام شد تا اهمیت و ارزش فراوان استاندارد برای جهانیان بیش از بیش آشکار شود.

روز جهانی استاندارد در واقع ادای احترام به متخصصان سرتاسر جهان است که استانداردهای بین‌المللی را توسعه می‌دهند. استانداردهای بین‌المللی ایزو، راه‌کارهایی را برای انجام کارها به‌صورت مؤثرتر ارائه می‌دهند. این استانداردها موانع فنی تجارت را از بین می‌برند و زنجیره تأمین را بهبود می‌بخشند. همچنین رعایت این استانداردها به مصرف‌کنندگان نیز کمک می‌کند تا با اطمینان، کالا و خدمات خود را انتخاب کنند.

در 14 اکتبر هرسال، اعضای کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی (International Electrotechnical Commission)، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (International Telecommunication Union)، سازمان بین‌المللی استانداردسازی (International Organization for Standardization) و مردم، در سراسر جهان از تلاش‌های مشترک هزاران متخصص در جهان که در مسیر توسعه استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌کنند. هدف آن‌ها این است که توجه همه را به اهمیت استانداردهای مکتوب در اقتصاد جهانی جلب کنند.

این متخصصان موافقت‌نامه‌های فنی داوطلبانه‌ای را که به‌عنوان استانداردهای بین‌المللی منتشر می‌شوند، ایجاد می‌کنند: موافقت‌نامه‌هایی بین کشورها، مؤسسات و مردم در مورد اینکه یک محصول یا فرایند چیست، چگونه باید باشد و چه‌کاری باید انجام دهد تا از استانداردهای بین‌المللی بهره‌مند شود.

رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی در زمینه کیفیت محصولات، مدیریت انرژی، منابع انسانی، امور مالی و بازرگانی، ایمنی و مسائل زیست‌محیطی مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های بزرگ و معتبر برای تعالی سازمانی است که مدیریت و نظارت اصولی بر این قواعد موجب رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و ذی‌نفعان، ارتقای جایگاه و منزلت سازمان و افزایش فروش می‌گردد و درنهایت سبب تأمین منافع ملی و بهبود اقتصاد عمومی کشور می‌شود.

فولاد هرمزگان ضمن رعایت استانداردها، کسب گواهی‌نامه‌های معتبر بین‌المللی را همواره جزو دغدغه‌های خود می‌داند. خوشبختانه هم‌اکنون در شرکت فولاد هرمزگان با همکاری واحدهای سازمانی هشت استاندارد مدیریتی شامل ISO 9001:2015، ISO 50001:2018، ISO 14001:2015، ISO 45001:2018، ISO 10002:2018، ISO 10004:2018، ISO 10015:2019 و ISO 17025:2017 پیاده‌سازی شده و در بازه زمانی 22 تا 26 مهرماه 1402، با برگزاری جلسات و بازدیدهای متعدد از سوی تیم ممیزی و همکاری واحدها با تیم، ممیزی شخص سوم تمامی استانداردها برگزار گردیده است. این مهم تنها گوشه‌ای از اراده و همت و پشتکار مدیران و کارکنان شرکت فولاد هرمزگان برای تعالی ایران و رونق تولید و افزایش امید در جامعه است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182017

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.