تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه به کجا رسید؟

تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه به کجا رسید؟
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه، گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران در سطر سیاست‌های حمایتی دولت است.

به گزارش نجواخبر، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف تبدیل وضعیت ایثارگران در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور گفت: موضوعات مربوط به ایثارگران که در سطر سیاست‌های حمایتی بود و دولت نیز نسبت به مواد آن انتقاداتی داشت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
وی گفت: با انتقادی که دولت برای موضوعات مربوط به لایحه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه داشت، بخش‌های مختلف مرتبط با مسئله ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا مکلف شدند، مدت یک سال با تصحیح همه قوانین، مربوطه به ایثارگران لایحه‌ای را به مجلس بیاورند که جامع باشد اما لایحه ارائه شده عملا مسائل را بلا تکلیف گذاشته بود و باید شفاف‌تر تصمیم گیری شود، به همین علت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: از ۶۸۰ حکم قانون اساسی در متن برنامه لایحه هفتم توسعه، ۱۸۰ حکم قانون به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده است. موضوعات مربوط به ایثارگران که دولت آن را مطابق اصل ۷۵ می‌داند نیز برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد و از روز دوشنبه این هفته کمیسیون تلفیق بررسی موارد ارجاعی را شروع می‌کند و از یکشنبه هفته آینده در دستور کار صحن قرار می‌گیرد در این دو هفته مشخص می‌شود مجلس و دولت برای بحث تبدیل وضعیت ایثارگران چه تصمیمی دارند.
زنگنه خاطر نشان کرد: نمایندگان این هفته به حوزه انتخابیه مراجعه کردند اما کمیسیون تلفیق از دوشنبه همین هفته جلسات خود را برگزار خواهد کرد

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182053

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب