توضیح وزیر کار درمورد حواشی جلسه شورایعالی کار/ مزد زیاد نمی‌شود

توضیح وزیر کار درمورد حواشی جلسه شورایعالی کار/ مزد زیاد نمی‌شود
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه آتی شورای عالی کار دنبال این هستیم که اگر بشود در حوزه مسکن کارگری بحثی داشته باشیم.

به گزارش نجوا خبر، سید صولت مرتضوی وزیر کار در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی پیش آمده در جلسه اخیر شورای عالی کار و غیبت یکی از اعضای اصلی کارگری در جلسه به علت اینکه ترمیم مزد در دستور کار رسمی نشست نبوده، گفت: درباره دستمزد کارگران، قانون‌گذار تکلیف را مشخص کرده که شورای عالی کار به چه نحوی حداقل حقوق را تعیین کند، ما هم بر همین اساس حداقل حقوق را مشخص کردیم. ما حداقل حقوق را مشخص کردیم نه حداکثر را. توافقات بین کارگری و کارفرمایی هر چه باشد مورد تأیید وزارتخانه هم هست. در جلسات هم اساسا بحث می‌شود یکی اقناع می‌شود یکی اقناع نمی‌شود ذات جلسات اساسا به این شکل است.

وی افزود: قانون‌گذار در مورد ترمیم دستمزد گفته سالانه این کار انجام شود که ما آن را مشخص کردیم. در جلسه آتی شورای عالی کار دنبال این هستیم که اگر بشود در حوزه مسکن کارگری بحثی داشته باشیم که من دعوت کردم همکاران عزیزم در وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل بیایند بحث کنیم و در بحث ساخت یک میلیون واحد مسکونی برای آحاد جامعه بتوانیم کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری در حوزه مسکن کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد خروجی جلسه دو روز پیش گفت: خیلی جلسه خوبی بود، می‌دانید که نماینده کارگران سه نفر هستند و دو نفر هم علی البدل که می‌شود ۵ نفر. امکان دارد کسی مصاحبه‌ای کند. من مطالبی که در فضای مجازی دیدم مباحثی نبودند که آنجا مورد بحث قرار گرفته باشد واستنباط فردی ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: ما هم ارادتمند و مخلص و دوستدار همه کارگران عزیز هستیم و امیدوارم که بتوانیم در حوزه مسکن برای کارگران کار مناسبی را انجام دهیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182125

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب