رئیس پلیس عملیات راهور؛

معاینه فنی خودرو‌های دارای نقص فنی باطل می‌شود

معاینه فنی خودرو‌های دارای نقص فنی باطل می‌شود
رئیس پلیس عملیات راهور گفت: در طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون معاینه فنی و دودزا، معاینه فنی خودرو‌های دارای نقص فنی باطل می‌شود.

به گزارش نجوا خبر، سردار سلیمی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر، گفت: در طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون معاینه فنی و دودزا، که از امروز در سراسر کشور آغاز شد، خودرو‌های بدون معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و پلاک خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آن‌ها اعطا می‌شود.

رئیس پلیس عملیات راهور، در خصوص روند اجرای این طرح افزود: طرح کنترل معاینه فنی خودرو‌ها به دو روش انجام می‌شود، روش اول با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر‌ها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و همه دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه روز مانند یک افسر پلیس نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند و روش دوم همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهر‌ها است که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست افزار پلیس ایجاد شده و پلیس با وارد کردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر فاقد معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر‌های کشور حدود ۳ هزار دوربین ثبت تخلف وجود دارد گفت: ۷۰ درصد این دوربین‌ها فعال هستند و همه آن‌ها قابلیت کنترل و ثبت معاینه فنی خودرو‌ها را دارند.

سردار سلیمی افزود: در طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون معاینه فنی و دودزا خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند برابر کدی که در جدول جرائم پیش بینی شده است ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و خودرو‌هایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا تأثیر گذارند با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها اخذ می‌شود و به آن‌ها پلاک تعمیری اعطا می‌شود تا به تعمیرگاه‌ها اعزام شوند.

رئیس پلیس عملیات راهور، گفت: در این طرح خودرو‌هایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، به آن‌ها مهلت چند روزه‌ای جهت برطرف کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر اینصورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

سردار سلیمی رئیس پلیس عملیات راهور گفت: سلامت فنی خودرو و معاینه فنی وسایل نقلیه هم از نظر ایمنی خودرو و تصادفات و هم از نظر آلایندگی‌های زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا در کنار همه طرح‌ها و فعالیت‌هایی که پلیس راهور در کنترل وسایل نقلیه از نظر معاینه فنی دارد معمولا در نیمه دوم سال، با توجه به برودت و وارونگی هوا در کلانشهر‌ها این طرح‌ها تشدید می‌شود و به همین علت برنامه ریزی صورت گرفت تا کنترل فنی وسایل نقلیه از امروز به صورت فوق‌العاده در سراسر کشور آغاز شود.

رئیس پلیس عملیات راهور افزود: این انتظار که پلیس به تنهایی در بحث رفع آلودگی هوا می‌تواند تأثیر گذار باشد انتظاری واهی است و در این خصوص بسیاری از دستگاه‌ها که در قانون هوای پاک به آن اشاره شده است نقش دارند و بحث برطرف کردن آلودگی هوا تنها با اعمال قانون خودرو‌ها حل نخواهد شد.

گفتنی است؛ طرح تشدید برخورد با خودرو‌های بدون معاینه فنی و دودزا از امروز ۱۴ آبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۵ آذر ادمه خواهد داشت و بعد از آن طرح زمستانه پلیس اجرا و این طرح تداوم خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192174

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب