بازیگران اقتصادی کشور در کیش اینوکس 2023 گردهم آمدند

بازیگران اقتصادی کشور در کیش اینوکس 2023 گردهم آمدند
دهمین همایش و نمایشگاه کیش اینوکس با حضور بازیگردانان عرصه های اقتصادی کشور در جزیره کیش 15 تا 18 آبان ماه آغاز به کار کرد.

به گزارش نجوا خبر، این رویداد اقتصادی بزرگ با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی کشور، رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت های سازمان، مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد، رئیس بیمه مرکزی، دبیر شورایعالی پیشگیری و مقابله با جرائم پولشویی و تأمین مالی تروریسم و جمع کثیری از فعالان حوزه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در مرکز همایش های کیش آغاز به کار کرد. حجت عبدالملکی در این رویداد با اشاره به اینکه، کیش اینووکس یک رویداد مهم اقتصادی و راهبردی است اظهار کرد: تولید در کنترل تورم و خلق درآمد برای کیش نقش ویژه‌ای دارد. وی افزود: تولید خالق قدرت اقتصادی است و عنصر سرمایه‌گذاری مهم‌ترین نقش را در تولید ایفا می‌کند. و هر کشوری که تولید بالایی دارد قدرت برتر نیز محسوب می‌شود. مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: در دنیا 243 نوع سرمایه گاری به ارزش 10 تا 13 تریلیون دلار وجود دارد که برای استفاده از این سرمایه های می‌توان برنامه ریزی کرد. وی به میزان صادرات سالانه از مناطق آزاد کشور نیز اشاره کرد و افزود: سالانه 18 میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صادرات صورت می‌گیرد.

عبدالملکی با اشاره به اشتغال 700 هزار نفر در این مناطق به تراز تجاری مثبت مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: تراز تاری این مناطق 770 میلیون یورو و مثبت شده است. مالک رحمتی، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در این همایش با اشاره به اینکه کیش اینوکس یک رویداد مهم اقتصادی است اظهار کرد: وجود این نمایشگاه‌ها برای چیست؟ آیا فقط برای آشنایی با یکدیگر است یا حل یکی از مسائل کشور و یا اینکه یکی از مسائل و چالش های اقتصادی کشور توسط بازیگران اصلی اقتصاد که اینجا گردهم آمده‌اند حل شود. وی افزود: همه اضلاع ارکان اقتصادی کشور اینجا و در منطقه آزاد جمع هستند؛ آنچه باید امروز برای همه ما در اولویت قرار بگیرد رشد و توسعه کشور و رفاه اجتماعی است که این رشد و توسعه جز از مسیر سرمایه‌گذاری امکان پذیر نیست. رحمتی تاکید کرد: اگر شاخصه های سرمایه‌گذاری یک کشور رو به صعود نباشد نمی‌تواند ادعا کرد که در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است. وی علت انتخاب مناطق آزاد به ویژه کیش برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را ظرفیت پیشران بودن این مناطق در اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی عنوان کرد. رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه تورم غول آسایی که در کشور به وجود آمده بانک مرکزی و بسیاری بانکه ا را مجبور به کنترل نقدینگی کرده است افزود: کنترل تورم و رشد تولید جز از طریق بازار سرمایه امکان پذیر نیست. وی تصریح کرد: آنچه ما بیش از هر چیز دیگری امروز به آن نیاز داریم اعتماد مردم به بازیگران اصلی اقتصاد است. واین اعتماد جز از مسیر شفاف سازی امکان پذیرنیست و آنچه به شفاف سازی کمک می‌کند قرار دادن شرکت های دولتی و خصوصی در اتاق شیشه‌ای است. رحمتی افزود: نگاه های فصلی و سینوسی برای اقتصاد و بازار سرمایه خطرناک است، امروز اقتصاد کشور نیازمند خلاقیت و نوآوری در اقتصاد و سرمایه است.

رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این همایش با اشاره به اینکه کیش اینوکس یکی از پربارترین نمایشگاه های کشور است افزود: برگزاری دهمین سال کیش اینوکس نشان از بلوغ نسبی در برگزاری این نمایشگاه دارد. وی با بیان اینکه توسعه در جایی اتفاق می‌افتد که خدمات ومصولات جدید در حوزه مالی انجام شود افزود:. باید از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی «کیش اینوکس» برای تعریف محصولات خدمات مالی جدید وبهره مندی از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی در نقش آفرینی در توسعه نهایت بهره برداری به عمل آوریم. مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌ها و امکانات لازم برای تبدیل شدن کیش اینوکس به یک رویداد بین‌المللی به مجمع اقتصادی غرب آسیا در این نمایشگاه وجود دارد افزود: امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم. رئیس بیمه مرکزی نیز با اشاره به اینکه درکنار دو رکن دیگر اقتصاد یعنی بانک و بورس بیمه به عنوان نقش تأمین کننده آرامش و آسایش حضور دارد افزود: امروز بر همه مبرهن است که اگر بخواهیم در تأمین مالی و سرمایه نقش ایفا کنیم ورود بیمه به بورس و بیمه برای اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران نقش مهمی دارد. علی استادهاشمی با تاکید بر اینکه بیمه براساس دو بال بیمه گری و سرمایه‌گذاری بنا شده است افزود: در هر دو حوزه تأمین مالی نقش اساسی دارد. وی یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصاد مقاومتی را تاب آوری مردم خواند و بیمه را محمل مناسبی را برای این تاب آوری عنوان کرد. دهمین همایش و نمایشگاه کیش اینوکس همزمان با همایش خصوصی سازی و فرصت های سرمایه‌گذاری از 15 تا 18 آبان در جزیره کیش در حال برگزاری است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192240

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب