مصوبات کمیسیون تلفیق؛ از اعطای وام به کسب و‌کارهای خانگی تا تعیین آب‌بهای مصرفی

مصوبات کمیسیون تلفیق؛ از اعطای وام به کسب و‌کارهای خانگی تا تعیین آب‌بهای مصرفی
سخنگوی کمیسیون تلفیق جزئیات مصوبات جلسه اخیر این کمیسیون درباره مفاد ارجاعی لایحه برنامه به کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش نجواخبر، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش، گفت: ادامه رسیدگی به موارد ارجاعی مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور از جلسه علنی به کمیسیون در دستورکار اعضا قرار داشت که اولین موضوع تعیین تکلیف تعرفه آب‌بهای خانوارهای نهادهای حمایتی بود.

وی افزود: بر همین اساس با مصوبه اعضا قرار شد آب‌بهای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورتی که در الگوی مصرف باشد، رایگان محاسبه شود، علاوه بر این آب‌بهای سایر خانوارها، به شرط رعایت الگوی مصرف مانند قبل محاسبه می‌شود. خانواده‌هایی که بیش از الگوی مصرف خود آب مصرف کنند، محاسبه آب‌بها به‌صورت افزایش پلکانی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: علاوه بر این در مصوبه‌ای دیگر قرار شد به‌منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد شورایی در استان‌ها با عضویت سازمان تبلیغات، امور اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، شهرداری مرکز استان و دستگاه‌های ذیربط و به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل شود و بدون دخالت در امور اجرایی مساجد، بحث مدیریت، راهبردی و سیاست‌گذاری درباره مساجد استان را برعهده داشته باشند؛ همچنین مقرر شد شورای ملی زیارت به شورای‌عالی زیارت ارتقا پیدا کند.

زنگنه با اشاره به مصوبه دیگر اعضا برای حمایت از کسب و کارهای خانگی، ادامه داد: همچنین با مصوبه‌ای قرار شد اعطا تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارهای خانگی، صرفا برمبنای اعتبارسنجی یا اخذ سفته از متقاضیان باشد.

وی اضافه کرد:با مصوبه‌ای دیگر، مقرر شد در طول سال‌های برنامه هفتم توسعه یک درصد به سهم بودجه قوه قضائیه از بودجه عمومی کشور افزوده شود، همچنین به نیروهای مسلح اجازه داده شد که در پادگان‌ها و مکان‌هایی که مالکیت آن‌ها براساس سند رسمی در اختیار نیروهای مسلح است، در صورتی که در آن اماکن، معادنی وجود داشته باشد، نسبت به اخذ مجوز برای کار اکتشاف و استخراج معدن اقدام کنند، البته حقوق دولتی معادن براساس قوانین جاری کشور اخذ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: مصوبات اعضای کمسیون تلفیق باید به تأیید نمایندگان در جلسه علنی و همچنین شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192268

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب