رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد

هلال‌احمر ایران جزو ۵ جمعیت برتر دنیا در جذب اعضای داوطلب

هلال‌احمر ایران جزو ۵ جمعیت برتر دنیا در جذب اعضای داوطلب
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال‌احمر ایران جزو پنج جمعیت برتر دنیا در جذب اعضای داوطلب است.

به گزارش نجوا خبر، حجت‌الاسلام هاشم حسینی‌المدنی پیش از ظهر امروز (۱۹ آبان‌ماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک هفتاد و ششمین سال تأسیس سازمان جوانان، عنوان کرد: در این سازمان وظیفه جذب، سازماندهی، توانمندسازی، به کارگیری و مشارکت اعضا در فعالیت‌های مختلف را داریم.

وی تاکید کرد: سازمان جوانان درگاه ورودی هلال‌احمر به شمار می‌رود؛ چرا که همه اعضا از طریق این سازمان وارد مجموعه شده، آموزش می‌بینند و در گروه‌های مختلف با هدف ارائه خدمات به هموطنان سازماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده‌اند که پیش از این این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بود، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان زیر ۳۵ سال در جمعیت هلال‌احمر کشور عضو بوده و برای ارائه خدمات به هموطنان همکاری می‌کنند.

وی میانگین سنی عضویت در سازمان جوانان هلال‌احمر را چهار تا ۳۵ سال بیان کرد و ادامه داد: کودکان در کانون غنچه‌ها سازماندهی می‌شوند و نوع‌دوستی، خدمات بشردوستانه، نحوه تماس با امداد و پناه‌گیری را آموزش می‌بینند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب نیز در کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب سازماندهی می‌شوند، گفت: در زمان حاضر هلال‌احمر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد که در دنیا چنین عددی به نسبت جمعیت وجود ندارد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به گروه‌های سحر (سفیران حمایت روانی و اجتماعی ) اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۴۵ گروه داشتیم که امسال این تعداد به ۴۵۰ گروه افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام حسینی المدنی تصریح کرد: اعضای هر کدام از گروه‌ها چهار نفر شامل فرمانده و سه سرگروه در قالب مسئول روان‌شناسی، دوست‌دار فضای کودک، مدیریت روان‌شناسی فضای مجازی در حوادث و بلایا فعالیت داشته و به آسیب‌دیدگان خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت این تیم‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توضیح داد: در مواقعی که حادثه‌ای نداریم این تیم‌ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار حضور داشته و به صورت رایگان آموزش می‌دهند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تیم دادرس دانش‌آموزی و دانشجویی، افزود: اعضای تیم‌های دادرس توانایی پناه گیری ایمن، خروج اضطراری، ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی و اسکان اضطراری را یاد می‌گیرند و در دادرس پیشرفته اعضای جوانان در کمتر از ۱۵ دقیقه اقدام به برپایی کمپ اسکان اضطراری می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در گذشته به کانون طلاب به صورت جدی توجه نشده بود که برای نخستین‌بار توانستیم با برپایی گردهمایی در مشهد مقدس این کانون‌ها را سازماندهی کنیم و بخش قابل توجهی از امدادرسانی در سیل اخیر آستارا توسط طلاب انجام شد.

حسینی‌ المدنی با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی از آسیب‌های جدی و معضل آینده جهان خواهد بود، تصریح کرد: از تعهد کاشت یک میلیارد اصله نهال منابع طبیعی در کشور در چهار سال را هلال‌احمر سال گذشته با کمک اعضای جوانان ۱۰۰ هزار نهال را در کمتر از ۱۹ دقیقه غرس کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192279

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب