اسرائیل مقر برنامه توسعه سازمان ملل در غزه را بمباران کرد

اسرائیل مقر برنامه توسعه سازمان ملل در غزه را بمباران کرد
برنامه توسعه سازمان ملل: غیر نظامیان، زیرساخت‌های غیرنظامی و حرمت تأسیسات سازمان ملل باید همواره مورد احترام و محافظت قرار گیرند.

به گزارش نجواخبر، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، یکشنبه 21 آبان پس از گزارش‌های اولیه مبنی بر بمباران روز گذشته مقر سازمان ملل در شهر غزه که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم شد، تأسف عمیق خود را ابراز کرد.

در بیانیه این برنامه آمده است: «تداوم تراژدی مرگ و زخمی‌شدن غیرنظامیان که به این درگیری کشانده شده‌اند، غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.»

در ادامه بیانیه آمده است: «غیرنظامیان، زیرساخت‌های غیرنظامی و حرمت تأسیسات سازمان ملل باید همواره مورد احترام و محافظت قرار گیرند و قوانین بین‌المللی بشردوستانه از جمله اصول تشخیص، تناسب و احتیاط در حملات باید رعایت شود.»
به گزارش خبرنگار «العربیه»، در حالی که بمباران غزه توسط اسرائیل ادامه دارد، ارتش با استفاده از پوشش شدید آتش و پروازهای متعدد پهپادهای اسرائیلی بر فراز بیمارستان الشفاء، به دروازه‌های اصلی این بیمارستان نزدیک شده است.

«جنایت جنگی و نسل‌کشی»

از سویی مای الکیله، وزیر بهداشت فلسطین شنبه آعلام کرد، آنچه در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و کمک‌های اضطراری در غزه رخ می‌دهد، «جنایت جنگی و نسل کشی» است.
وزیر بهداشت فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی افزود: «نیروهای اسرائیلی بیمارستان‌ها را بمباران و افراد داخل آن‌ها را محاصره کرده و می‌کشند و آب، سوخت و برق را قطع کرده و از رسیدن تجهیزات پزشکی به آنها جلوگیری می‌کنند.»
به گفته الکیله، اسرائیل مجتمع بیمارستانی الشفاء را با فسفر سفید بمباران کرده است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت دولت حماس در روز جمعه، بمباران‌های سنگین و حمله زمینی اسرائیل از 7 اکتبر تاکنون منجر به کشته‌شدن بیش از 11078 نفر شامل افزون‌ بر 4506 کودک شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192353

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.