خبر خوش؛ افزایش صادرات محصولات فولادی

خبر خوش؛ افزایش صادرات محصولات فولادی
افزایش صادرات محصولات فولادی، خبر خوبی‌ست که نشان از رونق صنعت فولاد کشور دارد.

به گزارش نجوا خبر، افزایش صادرات محصولات فولادی، خبر خوبی‌ست که نشان از رونق صنعت فولاد کشور دارد. بهتر است ابتدا نگاهی به داده‌ها بیندازیم. طی ۷ ماهه امسال یک میلیون و ۵۸۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۰.۱ افزایش داشته است. در این مدت ۲۷۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی به به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار صادر شده که نشان از افزایش ۳۴.۸ درصدی حجمی صادرات این مقاطع فولادی و رشد ۸.۶ درصدی به لحاظ ارزشی دارد.

در این بازه زمانی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تن شمش فولاد به ارزش صادراتی بالغ بر دو میلیارد دلار صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌هاست. این حجم صادرات شمش فولاد ۱۴.۹ درصد بیش از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است. صادرات آهن اسفنجی، نیز افزایش ۱۶۵.۴ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در هفت ماهه نخست سال گذشته حدود ۳۷۹ هزار آهن اسفنجی صادر شده بود، این عدد در مجموع هفت ماهه ۱۴٠٢ به بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰۰ تن به ارزش صادراتی ۲۵۴ میلیون دلار رسیده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد امروز صنعت فولاد در مدار شکوفایی‌ست و صادرات این بخش در مسیر رشد و ترقی قرار گرفته است.

بدون تردید اگر حمایت مسئولان و دولتی‌ها افزون‌تر شود و مشکلات صنعت فولاد از سختی‌های تأمین مواد اولیه گرفته تا هزینه‌های گزاف انرژی با همت عالی مقامات برطرف شود، در آینده‌ای نه چندان دور، صادرات محصولات فولادی چندین برابر می‌شود و از این طریق، ارزآوری مطمئن و ثابتِ چندین میلیارد دلاری در انتظارمان خواهد بود.

مرتضی بلوکی کارشناس رسانه

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192364

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب