سن بازنشستگی افزایش می‌یابد + جزئیات

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد + جزئیات
طبق مصوبه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای به‌منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند،
بر این اساس: 1. بیمه‌پردازانی که 28 تا 30 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

2. بیمه‌پردازانی که 25 تا 28 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

3‌. بیمه‌پردازانی که 20 تا 25 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

4. بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین 10 تا 20 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

5. بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین تا 10 سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به‌ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

تبصره 1 ـ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق‌الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه‌شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62 سال و برای زنان از 55 سال بیشتر نباشد.

تبصره 2 ـ اصلاحات فوق در قوانین صندوق‌های بازنشستگی به‌استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه‌شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (1) بیشتر است به‌صورت دائمی اعمال می‌گردد.

تبصره 3 ـ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان‌آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192529

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.