رئیسی: در تقسیمات کشوری استان تهران تجدیدنظر می‌کنیم

رئیسی: در تقسیمات کشوری استان تهران تجدیدنظر می‌کنیم
رئیس جمهور گفت: از برنامه‌های دولت است که در اولین فرصت در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران تجدیدنظر کنیم. تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران تغییرات جدی می طلبد.

به گزارش نجواخبر، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم شهریار اظهار کرد: در این سفر انتظار بیش از ۳۰ سال مردم شهر در بهره برداری از یک مرکز درمانی پایان پذیرفت و بهره برداری از این مرکز ۳۱۳ تختخوابی آغاز شد. از این نوع پروژه های نیمه تمام در این منطقه داریم و دولت تصمیم دارد که این پروژه‌های نیمه تمام را به سامان برساند.

وی افزود: مهم است که رفت و آمد در درون منطقه و چه با مرکز و تهران تسهیل شود. علاوه بر توسعه جاده‌ای، توسعه مترو و ریل هم لازم داریم. تردد به این مناطق با مترو راحت تر است. در این مدت شهرداری تهران فعال شده و توسعه فضای مترو را حتما در دستور کار داریم. دولت خود را موظف به کمک به شهرداری تهران و شهرداری اطراف می‌داند تا توسعه ریل اتفاق افتد و رفت و آمد مردم با سهولت انجام شود. این مسئله در دستور کار قرار دارد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مسئله فرهنگی و آموزشی در این منطقه اهمیت دارد، افزود: مردمان بسیار خوبی ولو به صورت مهاجرت در این چند دهه به این مناطق آمده‌اند. آنها دلداده به نظام، انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند. ما باید این فرهنگ و هویت را برای این مناطق حفظ کنیم. این امر به وسیله چهره‌های فرهنگی این منطقه، معلمان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش و آموزش عالی و همه فرهنگ ‌دوستان محقق می‌شود. در کنار توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی، مسئله فرهنگی هم بسیار اهمیت دارد. حوزه آموزش و پرورش باید در این منطقه توسعه یابد و در دستور کار است و در مصوبات سفر خواهد بود تا در غرب استان تهران و شهرهای شهریار و اندیشه توسعه فضای فرهنگی و مدارس را داشته باشیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به توسعه شهر اندیشه و شهریار و شهرستان‌های اطراف، گفت: باید در تقسیمات کشوری در این منطقه حتما تجدیدنظر کنیم یعنی باید حتما شرایط جمعیتی و اقلیمی را در نظر بگیریم. این مناطق ضمیمه شهر تهران است و تهران اگر با همه امکاناتی که دارد، خودش بتواند کامل مدیریت شود باید در شرق و غرب تهران، حتما تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم یعنی هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان.

وی افزود: از برنامه‌های دولت این است که در اولین فرصت در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران تجدیدنظر خواهیم کرد. تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران تغییرات جدی می‌طلبد که ما گفته‌ایم کارشناسان کار کارشناسی کنند تا به طور منطقی ایجاد شهرستان و استان را دنبال کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع مردم شهریار گفت: امنیت کشور مرهون خون شهدا و ایثارگران است و باید قدر این امنیت را دانست. اینجا باید به فلسطین توجه ویژه داشت. هم آنها در حال آزمون هستند و هم ما در حمایت از مردم فلسطین در محضر امتحان و آزمون هستیم، این را به بعضی سران کشورها گفته‌ام که همه در حال امتحان در محضر خداوند هستیم که چگونه از مردم غزه حمایت می‌کنیم.

رئیسی با بیان اینکه مردم و ملت‌ها احساس می‌کنند سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان‌های جهانی دیگر کارایی لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: مردم دنیا از سازوکارهای بین‌المللی دچار یاس و از اقدامات رژیم صهیونیستی دچار نفرت شده‌اند. مردم دنیا امروز احساسی پیدا کرده‌اند که باید به دنبال شکل گیری یک نظم عادلانه جهانی باشند و ما یقین داریم که با اراده ملت‌ها و خون‌ مطهر کودکان فلسطینی‌ حتما نظم عادلانه جهانی شکل خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مقاومت مردم غزه برای همه عالم درس ایستادگی، مقاومت و اعلام بی زاری از دشمنان بشریت است. فرعون کودکان زیادی کشت تا موسی پا به زمین نگذارد اما امت موسی شکل گرفت و اکنون هم خون مطهر پنج هزار کودک فلسطینی زمینه بیرون آمدن دست انتقام الهی است که ان شاءالله یقه نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه یقه همه فرعونیان زمان را خواهد گرفت و به حکومت آنها خاتمه خواهد داد. این باور و اعتقاد ما و سنت الهی است. خون کودکان غزه هدر نمی‌رود. حتما خاتمه فرعونیان با همین خون مطهر فلسطینی رقم خواهد خورد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192537

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب