زنگنه: قیمت بنزین یارانه‌ای تغییر نمی‌کند

زنگنه: قیمت بنزین یارانه‌ای تغییر نمی‌کند
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: قیمت بنزین یارانه‌ای نباید در طول برنامه هفتم تغییر کند، دولت درباره حامل‌های انرژی و شیوه پرداخت آن‌ها اختیار تصمیم‌گیری دارد بنابراین تکلیفی به دولت در کمیسیون تلفیق نشده است.

به گزارش نجواخبر، محسن زنگنه درباره مصوبه شب گذشته کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره حامل‌های انرژی، گفت: یک پیشنهادی در کمیسیون تلفیق از سوی کمیته انرژی مطرح شد مبنی بر اینکه دولت مکلف است از ابتدای برنامه هفتم یارانه بنزین را به کارت ملی افراد واریز کند و افراد می‌توانند سهمیه و یارانه خود را در بازاری که تشکیل می‌شود، با یکدیگر مبادله کنند، که این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد بنابراین تکلیفی به دولت نشده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبه شب گذشته کمیسیون تلفیق، توضیح داد: در لایحه پیشنهاد شده بود که دولت اجازه دارد درخصوص یارانه حامل‌های انرژی و شیوه پرداخت آن‌ها به افراد، خودرو و... تصمیم‌گیری کند که این موضوع در کمیسیون تلفیق رأی آورد توجه به این نکته نیز مهم است که دولت پیش از این نیز در قانون هدفمندی یارانه‌ها این اجازه را داشت.

وی اضافه کرد: در واقع عملا مجلس و دولت مازاد بر اختیارات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها چیزی اضافه نکردند فقط در این مصوبه این مجوز به دولت داده شده که دولت در هیئت وزیران طرح خود را مصوب و اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق قیمت بنزین یارانه‌ای نباید در طول برنامه هفتم تغییر کند اما میزان سهیمه آن در اختیار دولت است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192539

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.