به گزارش نجواخبر، مطابق با گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲، که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است و توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است، در ماه مورد نظر متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 76 میلیون تومان بود که از افزایش 1/0 درصدی نسبت به ماه قبل حکایت دارد.

بررسی فایل‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که تعداد واحدهایی که زیر متوسط قیمت خرید و فروش عرضه شده‌اند در مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی تهران بیشتر و البته قدمت اغلب آنها بالاتر از 10 سال است. به نظر می‌رسد مالکان واحدهای مسن نسبت به مالکان واحدهای نوساز برای فروش ملک خود عقب‌نشینی بیشتری دارند.

آپارتمانی با 77 مترمربع زیربنا و 26 سال عمربنا، 5 میلیارد تومان و در محله جیحون واحدی 58 متری و 12 سال عمربنا، 6 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

در محله تهرانپارس واحدی 113 متری و 12 سال ساخت، 7 میلیارد و 400 میلیون تومان و در محله سبلان واحدی 80 متری و 11 سال ساخت، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله امیرآباد، برای واحدی117 متری و 30 سال ساخت و 8 میلیارد تومان و در کارگر جنوبی، آپاتمانی 80 متری با این قدمت بنا، 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین شده است.