مولدسازی کلید خورد: واگذاری دارایی‌های مازاد دولت از طریق تهاتر به پیمانکاران

مولدسازی کلید خورد: واگذاری دارایی‌های مازاد دولت از طریق تهاتر به پیمانکاران
طبق اعلام رییس سازمان خصوصی سازی برای نخستین بار املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار واگذار خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، مالک رحمتی در بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت، خبر از تخصیص املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار داد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بند ۶ ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت، در این روش استفاده شده است، عنوان کرد که این بسته‌های رونق در استان‌های گلستان و هرمزگان با رأی اعضای کمیته تخصصی مولدسازی به تصویب رسید و با این تصمیم در اتمام پروژه‌های ۱۶۰ تختخوابی اصلاح اراضی کشاورزی سیل گیر استان گلستان و شهرستان میناب استان هرمزگان تسریع خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین تصریح کرد که بر اساس قانون هر کدام از این دارایی‌ها یک‌بار برای کشف قیمت از طریق بازار سرمایه به مزایده گذاشته و اگر به فروش نرفت، منوط به آخرین قیمت کارشناس رسمی دادگستری از طریق تهاتر و بر اساس این بسته‌های رونق با پیمانکاران تهاتر خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای جلسه، رئیس کل سازمان خصوصی سازی از عملکرد استان‌ها در زمینه ارزش افزایی، گزارشی ارائه داد.

بر اساس این گزارش، اصلاح بند ۸ ماده یک و ماده ۱۵ و الحاق ماده ۱۶ آیین‌نامه اجرایی بند (ه) تبصره ۱۸ با مصوبه هیئت وزیران، بررسی و تصویب املاک مازاد در ۲ استان تهران و هرمزگان، بررسی و تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری املاک مازاد واقع در استان‌های مرکزی، یزد و گیلان و بررسی دستورالعمل نحوه تنظیم قراردادهای فروش اموال غیرمنقول مازاد دولت از دیگر مصوبات بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192592

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب