استفاده 2.5 میلیون نفر از کالابرگ الکترونیک/صندوق تأمین اجتماعی بهترین صندوق است

استفاده 2.5 میلیون نفر از کالابرگ الکترونیک/صندوق تأمین اجتماعی بهترین صندوق است
مرتضوی گفت: استقبال عمومی از کالابرگ رو به افزایش است و در بودجه سال آینده هم نگاه ویژه‌ای به این حوزه شده است.

به گزارش نجواخبر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کالا‌برگ فعال است و حدود 150 هزار فروشگاه به سامانه متصل هستند و استقبال عمومی از آن، رو به افزایش است.

وی افزود: کالا‌برگ در بودجه سال آینده هم مورد توجه ویژه قرار دارد و دولت به تکلیف قانونی خود عمل کرده است.

مرتضوی ادامه داد: اساساً منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان در تمام دنیا از کسورات قانونی کارمندان و شاغلان در حوزه‌های مختلف تآمین می‌شود. به‌لحاظ افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق‌ها که به ازای هر یک بازنشسته، 6 نفر به 1 نفر است به شدت کاهش پیدا کرده است.

وزیر کار ادامه داد: در صندوق تأمین اجتماعی که بهترین صندوق است، 4.1 به یک نفر است و بسیاری از صندوق‌ها بسته تعریف شدند.علت اصلی‌ این امر آن است که میانگین شاخص امید به زندگی افزایش یافته و ضریب پشتیبانی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد:‌در طول برنامه قرار است سن بازنشستگی برای‌ آحاد کارمندان به ازای هر سال سه ماه افزایش پیدا کند و پیشنهادات دیگری هم در لایحه دولت بود اما در مجلس تغییراتی پیدا کرد. کارکنانی که 28 سال یا 29 سال تمام خدمت کردند مشمول این قانون نمی‌شوند و ضمانت اجرای این قانون از 1405 است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192628

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب