پاسخ وزیر کشور درباره مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی

پاسخ وزیر کشور درباره مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی
وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی و این‌که متولی این اقدام چه نهادی است، گفت: طبق قوانین کشور رعایت حجاب الزامی است و عموم مردم نیز به این امر اهتمام دارند.

به گزارش نجواخبر، احمد وحیدی افزود: در قوانین ومقررات، وظایفی برای نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم برای بهبود وضعیت حجاب و نیز مواجهه با عدم رعایت پوشش قانونی مشخص شده است. از این رو ضمن قدردانی و سپاسگزاری از دستگاه‌ها و آحاد کسانی که به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کنند، یادآور می‌شوم که امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

وی با تاکید بر این‌که «وزارت کشور برابر قانون از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند» ادامه داد: همچنین از معدود کسانی که ممکن است بر اثر غفلت، حجاب قانونی را رعایت نکنند به جد می‌خواهیم که توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب در ادارات و اماکن عمومی چون مترو ضروری است و مسئولان دستگاه‌ها مکلفند تدابیر لازم و طرح های در دست اقدام را برای رعایت حجاب در این اماکن پیگیری کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/192685

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.